Prostreno.cz

Významná pozitiva pro kardiovaskulární systém naleznete v ovoci

Jedno arabské úsloví praví, že oběd bez ovoce je jako večírek bez hudby. Jak velkou spotřebu máte vy? Vaše srdce si tuhle medicínu přímo žádá!

Nejen zeleninu, i ovoce bychom měli jíst každý den. Je na vás těch pět doporučovaných porcí až příliš? Objevily se nové normy. Americká kardiologická asociace stanovenou dávku upravila na čtyři a půl šálku denně (1), což je prý úplně dostačující.

Šťavnatá srdeční záležitost

Protože jsou ovocné plody velmi bohaté na vitaminy a antioxidanty, mohou snížit riziko mrtvice, která spadá na seznam celosvětově hlavních příčin předčasného úmrtí. „V hojné míře poskytují klady pro kardiovaskulární systém, jako je normalizace krevního tlaku, prevence kornatění tepen nebo omezená pravděpodobnost nemocí cévních stěn,“ vychvaluje americký lékař Deepak Vivek (2). Vzhledem k tomu, že různé druhy mají i různé nutriční přínosy, jistě by se hodila nějaká konkrétnější rada, viďte?

Ať se to hezky kutálí!

Jmenovaný zdravotník se třeba netají svou osobní preferencí, která míří mezi jablka. „Naprosto je zbožňuji, protože představují úžasný zdroj antioxidačních sloučenin, vlákniny, vitaminu C a draslíku. Zároveň jsou nízkoglykemické, proto pomáhají bojovat proti diabetu druhého typu,“ uvádí Deepak Vivek s tím, že po jejich konzumaci registruje i zvýšenou hladinu energie a méně často ho po fyzické aktivitě sužují svalové křeče.

Vydejte se po žluté

To další americký kardiolog Sushant Khaire zase nedá dopustit na banány, neboť podle něj mají kromě srdce příznivý vliv i na trávení, imunitní systém a mozkové funkce. Profesorka kardiologie Jennifer Mieres z lékařské fakulty v New Yorku si svůj obvyklý den neumí představit pro změnu bez hrušek a třešní, protože obojí krásně zasytí a ochraňuje před srdečním selháním (3). Pro případ, že by vám nic z toho nechutnalo, můžete vsadit na borůvky, jahody a maliny, neboť i bobuloviny v sobě ukrývají sladké srdeční přínosy (4).

Zdroje: (1) www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/add-color/how-to-eat-more-fruits-and-vegetables, (2) www.parade.com/health/best-fruit-for-heart-health-according-to-cardiologists, (3) www.today.com/health/diet-fitness/cardiologists-favorite-heart-healthy-snacks-rcna97539, (4) www.thewell.northwell.edu/heart-health/what-cardiologists-eat-heart-health

 





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Croissanty s vanilkovým krémem

(38 hlasů)

Frittata s hráškem

(21 hlasů)

Brusinková čokoláda

(24 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat