Prostreno.cz

Důvody, proč bychom měli jíst častěji kukuřici

Chcete stárnout pomaleji a ještě si zajistit ochranu před rakovinou i srdečními chorobami? Nebo byste nepohrdli rychlejším hojením ran či zdravým zdrojem energie? Tak či tak, kukuřice vám tohle všechno poskytne!

Že kukuřice je dobrá jenom pro vegetariány? Ale kuš! Podceňovat zeleninu, na níž si pochutnávali naši předci už kolem roku 7000 př. n. l., by podle výživových poradců byla pořádná chyba. Co všechno potravina, která je k dispozici celoročně, vlastně nabízí? Ať už do své kuchyně pozvete tu čerstvou, mraženou či vakuovanou, tyto výhody vás nemohou minout!

Delší mládí i prevence rakoviny. To chcete!

Na antioxidanty se v dnešní době klade hodně velký důraz. Stále nevíte, co je na nich tak zvláštního? Jsou to látky, které zabraňují poškození buněk DNA škodlivými volnými radikály. Tím dle mínění specialistů ve značné míře přispívají k prevenci rakoviny, a to hlavně tlustého střeva, prsu, plic a prostaty. Zároveň zpomalují proces biologického stárnutí, zatímco zlepšují vzhled a kvalitu pokožky. Věřili byste tomu, že právě dar z polí patří mezi hodně bohaté antioxidační zdroje? Tedy alespoň takhle to vyplývá ze závěrů amerického průzkumu publikovaného v magazínu International Journal of Food Properties.

Energie, bez které je všechno špatně

Jako hlavní zdroj energie využívá lidské tělo sacharidy, které zajišťují jeho fyzickou i duševní činnost. Zkrátka a dobře, ať už jste muž či žena, bez těchto látek se v žádném případě neobejdete. Neriskujte tedy únavu a načerpejte sacharidy z kukuřice. Tenhle doping vám skvěle dobije baterky!

Rychlejší hojení ran i podpora při budování svalů

Žluté plody jsou pověstné i svým vysokým podílem bílkovin – to jste věděli? Proteiny slouží k obnově a tvorbě buněk, tudíž úzce souvisí s hojením ran a samotnou regenerací. Zároveň hrají klíčovou roli při budování svalů, podporují látkovou přeměnu, a přímo ovlivňují nejen produkci hormonů a protilátek, ale i metabolické funkce.

Zdravé srdce, co bije jako zvon

Podle lékařů by se koncentrace cholesterolu v krvi neměla dostat nad 250 mg/100 ml. Jestliže jeho hladina překračuje tuhle „bezpečnou hranici“, o potíže není nouze. Rozvíjí se totiž proces kornatění tepen a dochází k ochromení srdeční činnosti. Účinná prevence? Představte si, že tu si můžete naordinovat v podobě kukuřice, která nouzí o vlákninu rozhodně netrpí. Je vědecky dokázáno, že tato cenná složka výživy snižuje hodnoty škodlivého cholesterolu, což může přispět k ochraně před infarktem a mrtvicí.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí polévka

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat