Prostreno.cz

Nebojte se vyzkoušet bílkovinami nabušené halloumi

Když se opeče, je zvenčí křupavý a uvnitř měkký – a nabízí lahodnou slanou chuť. Je dostatečně univerzální na to, abyste jej mohli přidat do mnoha receptů. A pokud potřebujete zvýšit příjem bílkovin a vápníku, je sýr halloumi to pravé.

Sýr halloumi je polotvrdý, nezrající sýr ve slaném nálevu, který se tradičně vyrábí z ovčího mléka na řeckém ostrově Kypr. Neobsahuje syřidlo, enzym, který se běžně používá při výrobě sýrů, takže je vhodný i pro veganskou stravu.

Halloumi má jedinečnou chuť a texturu. Je pevný a slaný a mohli byste ho přirovnat k fetě, i když halloumi má hladší texturu. Když se sýr griluje, smaží nebo peče, objeví se jeho ta pravá lahodná chuť. Stane se z něj pikantní pochoutka, která je navenek křupavá a uvnitř měkká.

Textura a chuť tohoto grilovaného sýra jsou to, co z něj dělá tak univerzální potravinu a vysvětluje jeho rostoucí popularitu. Můžete ho přidat do salátů, wrapů, tacos, hamburgerů a dalších.

Kromě lahodné chuti může ale sýr halloumi nabídnout i další benefity.

Vysoký obsah bílkovin

Pouze jeden tenký plátek neboli 25 gramů sýra halloumi obsahuje 5 gramů bílkovin. Pravidelná konzumace dostatečného množství bílkovinných potravin je důležitá pro mnoho tělesných funkcí, včetně poskytování energie, podpory vstřebávání živin a stabilizace hladiny cukru v krvi.

V neprospěch halloumi jako kvalitního proteinu mluví jeho zvýšený obsah soli a nasycených tuků, ale jeho umírněná konzumace může být prospěšná.

Dobrý zdroj vápníku

Halloumi sýr také slouží jako dobrý zdroj vápníku. Obsah vápníku v grilovaném sýru závisí na procesu solení, ale 80 procent vápníku nalezeného v sýru pochází z molekul kaseinu.

Víme, že vápník je klíčovou živinou v našem těle a udržování jeho adekvátní hladiny je důležité. Konzumace potravin s vysokým obsahem vápníku, jako je halloumi, podporuje zdraví srdce a kostí.

Vhodné pro vegetariány

Mnoho produktů halloumi se nevyrábí ze syřidla, takže jsou považovány za vegetariánské. Typická vegetariánská strava mívá vysoký obsah sacharidů a nízký obsah bílkovin. Přidání halloumi k některým jídlům může být užitečné pro udržení správné hladiny živin.

Potenciální nevýhody

Halloumi je slaný sýr, takže při nadměrné konzumaci je snadné přehnat příjem sodíku. Sýr má také vysoký obsah nasycených tuků. To znamená, že byste ho měli konzumovat s mírou a při přípravě už opravdu nepoužívat žádnou sůl. Kvůli vyššímu obsahu soli je nejlepší vychutnat si jeden až dva plátky halloumi nanejvýš jednou týdně.

Zdroj: názory autora, www.cs.wikipedia.org/wiki/Halloumi





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Snídaně z lásky

(38 hlasů)

Brokolicová omeleta

(23 hlasů)

Omeleta s banánem

(13 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat