Prostreno.cz

Nedrcená lněná semínka projdou tělem bez užitku

Stojí pár korun, obsahují hodně vlákniny, mají plochý tvar a hnědou či žlutou barvu. Lněná semínka jsou v současnosti velmi populární! Užíváte je? Pak byste měli vědět, zda je vhodné je před konzumací nadrtit!

Lněné semínko je jedním z nejpoužívanějších zrn, jehož historie sahá až do roku 3000 př.n. l. Je bohaté na fytonutrienty, omega-3 mastné kyseliny a antioxidanty. Jeho všestrannost umožňuje snadné použití. Jedni jej sypou na krekry, ti další melou na mouku. A tady už se dostáváme k častým otázkám. Je nutné lněné semínko drtit?

Délka skladování

Celá lněná semínka mají tvrdou skořápku, která chrání výživný vnitřek. Aby se dosáhlo co nejlepší absorpce živin, mělo by se semínko namlít. Tento proces zlepšuje jeho všestrannost a odhaluje klíčové živiny, které pomáhají při trávení a snižování cholesterolu. Ovšem pozor.

Rozbití skořápky sice uvolní živiny, nicméně ty nejsou „věčné“. Začnou se totiž rozpadat omega-3 mastné kyseliny. Znalí spotřebitelé si tak semínko namelou maximálně sedm dní před spotřebou a uchovávají jej v uzavřené nádobě  – v chladničce. Tak se zabraňuje procesu rozkladu toho nejdůležitějšího.

Chcete-li však vy osobně dosáhnout maximální účinnosti, zvažte okamžité mletí těsně před použitím. Dokonce i mírné teplo mixéru nebo mlýnku může začít ničit omega-3. A v čem že by se vlastně lněná semínka měla drtit?

Jak již bylo řečeno, nabízí se mixér nebo kávový mlýnek. Mnozí také používají kuchyňského robota, ponorný mixér nebo hmoždíř. Výsledek snažení, tedy „lněná drť“ snižuje hladinu cholesterolu a riziko srdečních onemocnění, zároveň zlepšuje celkové trávicí zdraví.

Vnitřní a vnější užívání

Zemitá chuť lněného semínka je perfektním doplňkem pro všechny druhy potravin. Je třeba poznamenat, že syrová semena v kombinaci s jejich nadměrnou spotřebou obsahují toxiny, které mohou mít za následek zdravotní problémy. (Proto je doporučený denní limit stanoven na přibližně pět polévkových lžic.)

Máte-li chuť na vyšší dávky, zvažte opečení semínek. Vzhledem k tomu, že lněné semínko je bohaté na vlákninu, mělo by být „spláchnuto“ dostatečným množstvím vody. Jedině tak prospěje trávení. A tušili jste, že jej lze přidat i do pleťových krémů z pšenice?

Osvědčují se však i ve formě koření, dochucovadla hořčice, majonézy nebo kečupu. Lněná semínka také skvěle chutnají ve spojení s jogurty a pudinky chia. A další užitečný tip na závěr? Pokud vám při pečení došla vejce, zkombinujte 2 polévkové lžíce semínek s 1 polévkovou lžíci vody. Touto směsí vejce nahraďte.

Zdroj: www.eatthis.com, www.verywellhealth.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Velké jablkové palačinky

(19 hlasů)

Omeleta s jarní cibulkou

(31 hlasů)

Snídaně s malinami

(20 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat