Prostreno.cz

To nejlepší pro vaše tělo? Hrst oříšků každý den

Ořechy jsou součástí lidské stravy už odnepaměti, naši předci zkrátka věděli co je dobré a hlavně velmi prospěšné pro zdraví. Ořechy přispívají ke snížení cholesterolu, k redukci hmotnosti, podporují zdravé srdce, posilují imunitu a zvládnou i mnohem více. Mlsejte zdravě a bez výčitek.

Ať už si vyberete k mlsání arašídy, pistácie, kešu, vlašské ořechy či jiný druh, zkrátka ať sáhnete po jakýchkoli, neuděláte chybu. Rozhodně je dobré druhy střídat, v každém ořechu se poměr živin mírně liší. Nezapomínejte, že pro zdraví stačí opravdu jen jedna hrst neochucených plodů. Nezapomínejte, že ořechy obsahují také poměrně velké množství tuků. Jak se říká „všeho s mírou“.

Poznejte všechna pozitiva oblíbených oříšků.

Co obsahují?

Všeobecně jsou ořechy dobrým zdrojem vitaminů, minerálů a organických sloučenin. Přesněji řečeno, výhody plynou z obsahu vlákniny, mononenasycených mastných kyselin, kyseliny linolové, flavonoidů, antioxidantů, karotenu, L-argininu, vitaminu E, rostlinných sterolů a minerálů jako například měďi, železa, vápníku, draslíku, zinku, hořčíku a manganu. Impozantní složení ořechů, má hned několik blahodárných účinků na lidské zdraví. Poznejte všechny důvody proč mlsat ořechy zdravě a bez výčitek.

Eliminují problémy se zažíváním

Každý druh ořechu obsahuje vysoký podíl vlákniny, což je velmi důležité na podporu celého trávicího systému. Nejdříve vláknina přidává stolici na objemu, následně podporuje peristaltický pohyb střev, a navíc během celého procesu, vláknina podporuje lepší absorpci živin do organismu. Tím preventivně působí proti zácpě, průjmu a také přispívá k odstranění nadměrného cholesterolu z těla.

Přispívají k redukci hmotnosti

Již zmíněná vláknina přítomná v oříšcích má ještě jednu cenou vlastnost a to, že prodlužuje pocit sytosti, a tak můžete snadno předcházet vlčímu hladu. I z tohoto důvodu jsou ořechy velmi oblíbenou svačinkou všech dietářů a příznivců zdravého životního stylu. Pozor si dávejte jen na množství, stačí opravdu jen jedna hrst a také se vyhýbejte soleným oříškům a těm máčených v čokoládě, ty nám mohou spíše na váze přidat než ubrat.

Prevence rakoviny

Jedním z nejlepších aspektů ořechů je jejich vysoký obsah zdravých tuků, ořechy jsou bohatým zdrojem polynenasycených tuků známých jako omega-3 mastné kyseliny. Tyto mastné kyseliny mají silné protizánětlivé vlastnosti, u kterých bylo prokázáno, že hrají klíčovou roli v prevenci rakoviny tlustého střeva, prostaty a prsu.

Srdce jako zvon

Ořechy přispívají ke zdraví srdce hned dvojím způsobem. Za prvé ořechy obsahují velké množství dobrého HDL cholesterolu. Tento prospěšný typ cholesterolu skutečně snižuje přítomnost nebezpečného LDL cholesterolu v krvi.

Za druhé, ořechy obsahují důležitou aminokyselinu zvanou L-arginin, která snižuje tlak v cévách a tepnách. Tím přispívá k regulaci tlaku, zabraňuje tvorbě krevních sraženin a tak preventivně působí proti řadě srdečních onemocnění.

Bohatý zdroj vitamínu E

Z vitaminů obsahují ořechy nejvíce vitaminu E, který je silným antioxidantem. Antioxidanty bojují proti účinkům volných radikálů v těle, které jsou vedlejšími produkty buněčného metabolismu, které mohou způsobit širokou škálu nemocí a nebezpečných stavů, včetně různých druhů rakoviny. Zdravotní přínosy vitaminu E navíc zahrnují jeho schopnost zvýšit zdraví pokožky a bojovat proti škodlivým účinkům volných radikálů, které vedou k vráskám a předčasnému stárnutí. Tento vitamin také zvyšuje imunitní funkce, zvyšuje metabolické funkce těla a přispívá k opravě poškozených buněk.

Ochrání tělo před dehydratací

Vysoká hladina draslíku, která se vyskytuje u některých druhů ořechů, je velmi důležitá pro buněčnou strukturu a vodní rovnováhu v buňkách. To napomáhá tělu hydratovat a fungovat správně, protože hydratace je velmi důležitá. Draslík také působí jako vazodilatátor, který mimo jiné snižuje krevní tlak a chrání srdce před různými chorobami.





Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat