Prostreno.cz

Spánek více než osm hodin denně, může znametat riziko zdravotních problémů

Berete doporučení ohledně osmi prospaných hodin vážně? V tom případě vás asi nepotěší, že je to vlastně špatně, protože vám to ničí šance na dlouhověkost i pevné zdraví, viďte? Přesně tohle teď odborníci tvrdí!

Celé roky slýcháme o tom, že pokud chceme zůstat zdraví a v psychické kondici, měli bychom spát osm hodin denně. Patříte mezi ty, kteří toto lékařské doporučení striktně dodržují s tím, že v opačném případě vám hrozí nadváha, porucha metabolismu i soustředění, diabetes a deprese? Tak si představte, že všechno je úplně jinak. Prý spíte až moc, a následky na sebe nenechají dlouho čekat!

Co platilo včera, dnes už neplatí?

Podle amerických odborníků působících ve Spánkovém a neurologickém zdravotnickém centru se sídlem v Charlottesvillu ve státě Virginie, je to se spánkem stejné jako s jídlem. Jinými slovy, když ho je moc, nebo naopak málo, organismu to škodí. Jenže kolik hodin je tedy akorát? Zmínění specialisté přezkoumali několik předešlých „ospalých studií“, jejichž závěry vás přinejmenším zaskočí. Ono to s těmi osmi hodinami totiž vůbec není tak horké, jak se povídá. Možná se dá tato dobře mířená letitá rada dokonce považovat za jednu velkou fámu…

Kdo spí méně, ten žije déle

Experti poukazují za poznatky průzkumu z roku 2002, které naznačují, že jedinci, kteří spí 6,5 hodiny denně, dožívají se delšího věku. Dále směle upozorňují za výsledky jiného průzkumu, tentokrát z roku 2011. V nich se píše, že starší ženy, které na lůžku tráví noc co noc více jak 7 hodin, mají zvýšené riziko úmrtnosti a jsou náchylné k závažným onemocněním. Dle názoru těchto vědců nelze přehlížet ani tiskovou zprávu zveřejněnou Kalifornskou univerzitou. V souvislosti s ní byste se zase dočetli, že ideální množství spánku u dospělých jedinců je sedm hodin, popřípadě šest hodin a 25 minut. Nic víc, nic míň.

Nová doba si žádá kratší spánek

Na základě těchto nálezů si odborníci troufají tvrdit, že osmihodinový noční odpočinek je vlastně škodlivý. A to odporuje všemu, čemu jsme dodnes věřili! Každopádně jediná věc, která stále platí a vždycky bude, je, že dlouhodobý spánkový deficit má drtivé zdravotní následky. Tak alespoň na něčem se moudré mozky shodnou, viďte?!

 

Zdroje: www.sleepassociation.org






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Krevetová omeleta

(19 hlasů)

Míchaná vejce s ricottou

(22 hlasů)

Míchaná vejce s chřestem

(16 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat