Prostreno.cz

Třešně se hodí i do dietního režimu

Všichni milovníci třešní se konečně dočkali, ať už vám zrají na zahrádce, nebo si je zajdete koupit do obchodu rozhodně se jim nevyhýbejte. Třešně jsou plné důležitých vitaminů a minerálů a mají blahodárný vliv pro lidský organismus. A pokud zrovna hubnete do plavek, tak nezoufejte, třešně jsou povolené!

Věděli jste, že třešně patří mezi nejromantičtější ovoce? Začíná to už během jejich květenství. Dostali jste letos polibek pod rozkvetlou třešní? Teď už si je můžete romanticky dávat za ucho nebo „čerešne za blůzku“. Třešně jsou oblíbené po celém světě, a ačkoli se říká, že co je v přírodě červené, může být jedovaté, o třešních to platí naopak – pro lidský organismus mají blahodárný vliv. Poznejte, co všechno díky třešním získáte a dopřejte si zdravou a chutnou svačinku, nebo naplánujte romantický večer…

Posílí imunitu

Silná imunita je potřebná po celý rok a třešně v létě báječně zastoupí citrusy a dodají nám potřebnou dávku vitaminu C, navíc obsahují karotenoidy a flavonoidy, které také posilují naši imunitu a chrání nás před bakteriálními, virovými a plísňovými infekcemi, zvláště pak v tlustém střevě, močových cestách a v celé vylučovací soustavě. Třešně jsou také velmi účinné při ochraně proti chřipce a nachlazení.

Pro bystrou mysl

Flavonoidy a karotenoidy jsou velmi účinné při zlepšování činnosti mozku, zlepšování paměti a udržení mozkové aktivity, které mohou být sníženy vlivem působení volných radikálů. Antioxidační vlastnosti třešní také chrání nervový systém před nemocemi, které jsou spojené s věkem, jako jsou Alzheimerova a Parkinsonova choroba. Třešně mají i dobrý vliv na naši náladu, eliminují depresi, úzkost a chronický stres.

Pro štíhlý pas

Zatímco vláknina obsažená v třešních pomáhá mírnit zácpu, přítomné kyseliny urychlují trávicí procesy. Opět platí, že antioxidanty v třešních udržují trávicí systém v optimálním stavu. Flavonoidy stimulují zažívací šťávy a žluč, zatímco vitaminy pomáhají správné absorpci živin. Třešně jsou tak ideální svačinkou i při redukční dietě, ale pozor – všeho s mírou, nezapomeňte, že obsahují také cukry, takže jsou mnohem vhodnější k snídani a dopolední svačině.

Pro zdravé srdce

Živiny obsažené v třešních jako jsou vitaminy, antioxidanty (flavonoidy a karotenoidy) a minerály, jako je fosfor, jsou vynikajícími kardioprotektanty. To znamená že, chrání srdce před téměř všemi škodlivými účinky, za které mohou oxidanty. Třešně napomáhají udržovat správnou srdeční frekvenci, zabraňují kornatění krevních cév a snižují hladinu cholesterolu a krevní tlak, čímž snižují riziko i srdečních záchvatů.

Prevence proti rakovině

Flavonoidy, karotenoidy a vitaminy jako je vitamin A a vitamin C jsou extrémně silné antikarcinogenní sloučeniny. Účinně inhibují růst rakovinných buněk a zabraňují spuštění nových nádorových růstů, přispívají k eliminaci volných radikálů, které jsou hlavní příčinou tohoto onemocnění.

Zpomalují stárnutí

Třešně účinně neutralizují volné radikály a chrání nás před všemi onemocněními spojenými se stárnutím nebo působením oxidantů, jako je oslabení srdce a nervového systému, ztráta zraku, makulární degenerace, ztráta vlasů a vrásnění pokožky. Tento účinek třešní může také pomoci při nespavosti a nervových poruchách. S třešněmi budete nejen zdravější, ale i krásnější.

Zdroj: www.healthline.com, www.eatthis.com





Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat