Prostreno.cz

Potraviny, které vám zajistí dostatečný přísun mědi

Měď je základní minerální látka, hraje důležitou roli v rámci tvorby kostí, produkci pojivové tkáně a při kódování specifických enzymů potřebných pro produkci melaninu a eliminaci volných radikálů. Tělo ji potřebuje! Ale kde je k mání? Ze zdrojů si můžete vybírat!

Při nedostatku mědi se objevuje osteoporóza, anémie, bolest kloubů, nižší imunita a další nelichotivé zdravotní stavy. Proto se doporučuje pravidelně obnovovat hladinu mědi a hlídat její nedostatek. Doplňky stravy přitom nejsou nutné! Ze kterých přírodních zdrojů lze měď čerpat?

Mořské plody a maso

Hovězí játra jsou možná nejbohatší zásobárnou mědi. Ale i jiné druhy masa, ke kterým patří hovězí srdce nebo hovězí ledviny, se nenechávají zahanbit! A dokonce i některé druhy mořských plodů jsou na měď bohaté. Za všechny jmenujme ústřice, krabí maso, humr nebo škeble.

Ovoce a zelenina

Některé druhy ovoce a zeleniny také obsahují měď, a to v různých množstvích. V této skupině se nachází avokádo, banány, hrozny, sladké brambory, rajčata a houby. Jeden šálek sušených rajčat by pak měl obsahovat, aspoň podle odhadů, asi 768 mikrogramů mědi, zatímco u jednoho velkého pečeného bramboru to dělá 320 mikrogramů mědi.

Ořechy a fazole

Některé druhy ořechů patří k potravinám s vysokým obsahem mědi. Bylo odhadnuto, že 28 gramů slunečnicových semen obsahuje asi 519 mikrogramů mědi. A to není zrovna málo!

Čokoláda

Pokud patříte k milovníkům čokolády, asi zajásáte. Ve 28 gramech tmavé čokolády s 85 % obsahem kakaa lze nalézt asi 500 mikrogramů mědi. Pouhým jedním kouskem si tak můžete zajistit polovinu doporučeného denního příjmu mědi.

Vejce

I vaječné žloutky patří k zásobárnám této základní minerální látky. Každý, kdo vyloženě nepatří k fanouškům masa, se pro účel jejího doplnění může obrátit právě na ně.

Koření a bylinky

Jak koření, tak bylinky jsou velmi dobrým zdrojem mědi, a proto by měly být součástí vaší stravy. Soustřeďte se hlavně na hořčici, chilli prášek, mátu peprnou, kari, hřebíček, listy koriandru či semena celeru. Skvělá je i majoránka, tymián a estragon.

Určité druhy nápojů

Některé nápoje, jako je káva, černý čaj, pivo nebo víno se taktéž pojí s obsahem mědi. Měli byste však být opatrní, co se množství šálků kávy, černého čaje nebo alkoholu týče. Nic se nemá přehánět!





Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat