Prostreno.cz

Okinawská dieta vedle štíhlosti zajistí i dlouhověkost

Zdá se, že lék na nezlomné zdraví a dlouhý život se konečně našel. V Japonsku! Tajemstvím je jistá dieta, která je zaměřená na pravidelnou konzumaci ryb, mořských plodů, tofu, hnědé rýže a hub shiitake. Jdete do toho?

Okinawská dieta. Že vám tenhle pojem absolutně nic neříká? Jde o styl stravování, který obyvatelům japonského ostrova Okinawa zaručuje nejen štíhlé tělesné křivky, ale i dlouhý život ve zdraví a skvělé kondici. Přijde vám to poněkud přitažené za vlasy? Ještě zadržte.

Ze statistik totiž vyplývá, že průměrný věk Japonců se pohybuje kolem 85 let, přičemž není nouze ani o jedince, co se ctí a vitalitou oslaví i stovku. Jaká gastronomická pravidla tihle lidé dodržují? Na to si posvítili i američtí vědci, kteří zjistili zajímavé skutečnosti.

Mořské plody? To je základ

Ano, je to tak. Pro zbytečné tuky, cukry a soli není v této dietě místo. Už původní okinawští starousedlíci věděli, že kdo chce být zdravý, ten by se měl zaměřit zejména na ryby a mořské plody, které obsahují vysoký podíl omega-3 mastných kyselin. Tyto látky mají klíčový význam pro správnou činnost mozku a prospívají paměti. Zároveň snižují riziko kardiovaskulárních i chronických chorob a předchází obezitě. Je o nich také známo, že výrazně omezují pravděpodobnost vzniku diabetu. Tedy alespoň tak to sdělují závěry studie odborníků z Harvardovy univerzity.

Tofu jako každodenní nutnost

Jíte tofu? Měli byste. I tento produkt vyráběný srážením sójového mléka je totiž možným receptem na dlouhověkost – soudě podle Japonců, kteří ho jedí „po kilech“. V čem tkví jeho tajemství? Tofu platí za hodně bohatý zdroj bílkovin. Ty slouží k obnově a tvorbě buněk, tudíž úzce souvisí s hojením a regenerací. Zároveň se podílí na budování svalů, co mluvit však mají i do produkce hormonů a protilátek na různá onemocnění. Už chápete, proč je bílá surovina v „zemi vycházejícího slunce“ tak populární?

Další potraviny, bez kterých se tam neobejdou

O obyvatelích Okinawy se prostřednictvím zmíněné studie zjistilo, že pravidelně konzumují hořký meloun, což je i jejich národní pokrm. Tato zelenina podle expertů pomáhá regulovat hladinu cholesterolu a poskytuje prevenci před rakovinou.

Místní si také často servírují hnědou rýži, která má oproti té bílé více vlákniny, takže dokáže zasytit na dlouhé hodiny. Navíc obsahuje odolný škrob – typ zdravého uhlohydrátu, jež dokáže značně urychlit metabolismus. Dalšími oblíbenými pochoutkami jsou pak mořské řasy a houby shiitake, z nichž se čerpají vitaminy, minerály a antioxidanty. Jak vidno, samé lepší věci… Ještě pořád si myslíte, že strava nemá s dlouhověkostí co dělat?





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat