Prostreno.cz

Tajemstvím opředená vláknina

Vláknina je ve všech celozrnných výrobcích, ovoci a zelenině, ale i v luštěninách nebo ořeších. Mají na tělo zvláštní účinek a při dlouhodobé konzumaci působí pozitivně i na naše zdraví. Kromě toho se po ní cítíme celkově dobře, protože má kladné účinky i na naši střevní mikroflóru a hladinu cukru v krvi.

Strava bohatá na vlákninu se nehodí jenom na hubnutí. Je také velmi zdravá a může předcházet i mnoha onemocněním. Vláknina podporuje trávení, a tím ovlivňuje redukci váhy. Ale působí pozitivně na celkovou pohodu, protože zabraňuje různým trávícím obtížím, jako například pocitu plnosti nebo zácpě.

Vliv vlákniny na tělo

Vláknina podporuje funkci střev a dlouhodobý pocit sytosti. Váže na sebe vodu a zvětšuje svůj objem. V první řadě jsou to pektiny, které omezují vstřebávání jednoduchých cukrů v tenkém střevě. Dále jsou důležitými prvky také celulóza a lignin, které najdete v mnoha potravinách jako například v ovoci a zelenině.

Vláknina je nestravitelná, takže nezměněná z těla zase odchází. Nedodávají do těla tedy žádné kalorie a díky tomu nezvyšují ani hladinu cukru v krvi. Vláknina je důležitá pro náš dobrý zdravotní stav, studiemi je tak již podložené teorie, že dokáže zabránit riziku onemocnění rakovinou střev.

Kolik vlákniny?

Strava bohatá na vlákninu má smysl jen tehdy, když člověk také hodně pije. Je jedno, co jíme, přísun tekutin by měl být denně minimálně dva až tři litry. Doporučená dávka vlákniny je 40 g na den, ideálně rozdělená do pěti porcí. Pokud snídáte potraviny s obsahem vlákniny, pak máte zdravý základ a nedostanete brzy hlad. Před den potom doplňujte vlákninu pomocí ovoce a zeleniny. A pokud si denně dáte porci salátu, rozhodně nic nezkazíte.





Celkem 1 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat