Prostreno.cz

Potraviny vhodné při hubnutí

Chtěli byste snížit váhu a omezit chuť k jídlu, aniž byste museli užívat léky nebo zruinovali svoji peněženku? Pak pro vás máme řešení! Zhubněte pomocí potravin, které koupíte běžně v každém supermarketu. Kterými potravinami můžete snadno oklamat chuť k jídlu?

Chilli, zázvor, máta peprná – některé koření, bylinky a potraviny mohou při dietě být skutečnými pomocníky. Potlačují chutě, stimulují trávení nebo vás zasytí na opravdu dlouhou dobu. Existuje řada potravin, které působí jako přírodní látky potlačující chuť k jídlu, a tím podporují při hubnutí. Vyzkoušejte sami!

Grapefruit, citron, limetka

Kyselé potraviny vám nejen zvednou náladu, ale také potlačují chuť na sladké. Kromě toho jsou velmi osvěžující. Chcete-li využít účinky látek, můžete například vypít jednu nebo dvě sklenice vody s přidáním citronové, limetkové nebo grapefruitové šťávy před a po jídle.

Pomeranče

Pomeranče obsahují obzvláště cennou vlákninu – pektiny. Poskytují dlouhotrvající pocit sytosti. Pomeranče vám proto mohou pomoci zhubnout. Pomerančový džus na druhé straně často obsahuje přidané cukry a není vhodná pro hubnutí.

Máta peprná

Čerstvá chuť máty peprné doslova zažene touha po sladkostech. To je důvod, proč žvýkačka nebo mátový čaj může pomoct s hubnutím.

Zázvor

Zázvor stimuluje chuťové pohárky v ústech, čímž snižuje chuť na sladkosti. Můžete ho použít jako koření nebo z něj jednoduše připravit čaj.

Chilli

Podporuje hubnutí tím, že podporuje trávení a spalování tuků a také snižuje pocit hladu. Proto se nebojte jídlo trochu „rozpálit“. Využít ho můžete i mezi hlavními pokrmy – přimíchejte špetku kajenského pepře do smoothie nebo okořeňte čerstvou zeleninovou šťávu.

Jablka

Toto zdravé ovoce stabilizuje hladinu glukózy v krvi, čímž snižuje chuť k jídlu. Jablka jsou proto vhodná nejen jako svačina, ale jsou také lahodným a nízkokalorickým dezertem na podporu trávení.

Rajčata

Rajčata se skládají z asi 95 procent vody, naplňují žaludek a zároveň mají extrémně nízký obsah kalorií. Lze je kombinovat se všemi druhy jídel – ať už jako syrová, vařená, smažená nebo jako džus.

Vejce

Míchaná nebo natvrdo – vejce jsou bohatá na zinek, který snižuje hladinu inzulinu, a působí tak jako přirozený prostředek na potlačení chuti k jídlu. Navíc vejce jsou skutečné proteinové bomby! To znamená, že vás udrží syté po obzvláště dlouhou dobu a nedají chutím vůbec žádnou šanci.

Čočka

Malé luštěniny mohou vypadat nenápadně, ale najdete v nich všechno důležité! Jejich cenný obsah představuje především vláknina a rostlinné bílkoviny. Obě vás skutečně zasytí a to tak dobře, že hlad se objeví za opravdu dlouho.

Zdroj: názory autora, https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/advice/g781/belly-fat-foods/, https://www.medicalnewstoday.com/articles/320613





Celkem 2 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Dršťková polévka

(2 hlasů)

Langoše

(1 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat