Prostreno.cz

Potraviny pro lepší koncentraci

Klesá vám energie, bolí hlava a koncentrace se rozloučila už před dlouhou chvílí? Pak jste možná nesnídali ty správné potraviny! Existují totiž potraviny, které jsou potravou i pro váš mozek.

Máte před sebou namáhavý den, nabitý úkoly, které budou vyžadovat spoustu výkonnosti mozku? Pak je správná snídaně nepostradatelný základ. Protože ani nejrychlejší auto nemůže jet bez paliva. A mozek na tom není jinak. Pokud mu nedodáte žádnou energii, kvalitní práce je pro něj obtížná.

Únava a bolesti hlavy mohou být známkami toho, že mozku něco chybí – v mnoha případech je to jednoduše voda. Lidský mozek se skládá z asi 80 procent vody, pokud jí ale nemá dostatek, může to vést k tomu, že krevní oběh v hlavě, ale také přívod kyslíku, už neběží úplně bezproblémově. Ale nejen dobré vodní hospodářství je pro výkon mozku vyvažováno zlatem.

Brokolice

Brokolice je skvělá pro udržení energetické hladiny, protože je plná vlákniny. Ta zajišťuje, že trávení pracuje pomaleji, a tak i energie z potravin využívá tělo pomaleji a déle. Takže se neuvolňuje najednou, ale postupně. Lze se tak vyhnout energetickým výkyvům nejen nahoru, ale i dolů. Mrkev je také dobrým zdrojem vlákniny.

Ovoce

Ovoce je také dobrým zdrojem vlákniny. Mezi ty s největším obsahem patří banány, jablka a maliny. Například zmrazené červené lesní ovoce rozmixované ve smoothie nebo kaši jsou dobrým způsobem, jak konzumovat vlákninu v koncentrované formě.

Vitamin C

Vitamin C posiluje nejen imunitní systém, ale i mozek. Ovšem zatímco imunitní systém většinou vitaminem C nepředávkujete, u mozku může jeho nadbytek vést k poškození. Pokud budete konzumovat vitamin C pouze z potravin, pravděpodobnost předávkování je velmi nízká. Najdete ho mimo jiné v citrusových plodech a kiwi.

Omega-3-mastné kyseliny

Schopnost koncentrace můžete také posílit omega-3 mastnými kyselinami. Ty najdete mimo jiné v rybách, jako je makrela, pstruh nebo losos. Semínka a ořechy také obsahují "dobré" mastné kyseliny, ale jsou méně účinné.

Celozrnné potraviny

Mozek potěšíte i dávkou sacharidů. Nejlépe z celozrnného chleba, celozrnných těstovin nebo obilné kaše. Stejně jako vláknina, také sacharidy zabraňují poklesu výkonu mozku.

Zdroj: Jídlo pro mozek: S těmito potravinami funguje myšlení lépe | STERN.de





Celkem 1 komentářů

Tip na večeři

Více tipů

Plněná kuřecí prsa

(4 hlasů)

Dušené houby se šalotkou

(2 hlasů)

Brambory plněné sýrem

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat