Prostreno.cz

Fascinující výhody ostružin

Zdravé srdce, silná imunita, neomylná paměť, prevence rakoviny i ukázkově fungující trávení. Nejen tohle vám mohou zajistit ostružiny! Tak si vychutnejte každé sousto!

Podobně jako jahody patří k létu i ostružiny. A to neodmyslitelně! Tyto sladké bobule už se nedají považovat za výhradně lesní plody, protože je můžeme nalézt takřka na každé zahradě. A brzy už si na nich můžete pochutnat! Jak moc velkou radost tím uděláte svému zdraví? Tohle vás možná hodně překvapí.

Silná imunita a delší mládí

Prostřednictvím ostružin si vyladíte hladinu vitaminu C. Mají ho v sobě tolik, že vám jeden jejich šálek pokryje poloviční denní doporučenou dávku. Tento vitamin je nedílnou součástí tvorby omlazujícího kolagenu. Zároveň povzbuzuje obranyschopnost, urychluje hojení, neutralizuje volné radikály a podporuje správnou absorpci železa. Nelze mu odepřít ani další zásluhy. Poznatky jisté studie naznačují, že vitamin C snižuje i množství rakovinných buněk v těle, proto omezuje pravděpodobnost onkologických chorob.

Srdce v kondici a dobré trávení

Lékaři hovoří jasně. Podle nich se drtivá většina lidí potýká se zoufalým nedostatkem vlákniny. A to je špatně. Kromě toho, že se absence této látky spojuje s nadýmáním, zácpou a bolestí žaludku, zřejmě souvisí i s vyšším rizikem srdečních onemocnění. Tedy alespoň podle poznatků výzkumu publikovaného v magazínu The British Medical Journal. Sluší se dodat, že vláknina je také nepřítelem škodlivého LDL cholesterolu, zatímco prodlužuje pocit sytosti a vyživuje prospěšné střevní bakterie. A víte, co? Ostružiny vám ji věnují! Když si dáte 100 gramů, máte o osmigramovou dávku vlákniny postaráno.

Brilantní paměť a svižné myšlení

Ostružiny, stejně jako jiné druhy bobulovitého ovoce, hodně prospívají i hlavě. Na tuto skutečnost poukazuje zase studie zveřejněná v magazínu The Journal of Agricultural and Food Chemistry. Je to proto, že tyto plody vlivem vysokého podílu antioxidantů mění způsob komunikace mozkových neuronů, čímž zabraňují kognitivnímu poklesu.

Zdroje: www.healthline.com, www.ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/, www.bmj.com/content/347/bmj.f6879, www.pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf2036033





Tip na snídani

Více tipů

Vejce s bylinkovou solí

(26 hlasů)

Skvělá snídaně s jahodami

(16 hlasů)

Vaječná omeleta s lososem

(34 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat