Prostreno.cz

Univerzální konzervy ušetří čas strávený u plotny

Chcete chodit na houby, koupat se, opalovat a vůbec si užívat léta plnými doušky – bez toho, aniž byste hodiny trávili vařením. Jaké univerzální konzervy vás nejen na chalupě zasytí? Tyhle v regálech obchodů určitě nepřehlížejte!

Čerstvé jídlo pochopitelně patří k tomu nejlepšímu, co tělu můžete dopřát, nicméně i konzervy zasluhují pozornost. Zvlášť když díky nim vykouzlíte lahodné pokrmy doslova za pár minut. Které vám v létě ušetří práci i čas?

Fazole

Konzervované fazole jsou plné bílkovin a vlákniny, hodí se do salátů, těstovin i pomazánek. Fazole slijte, propláchněte a nechte je okapat. Poté je v misce rozmačkejte, přidejte nasekanou cibulku a česnek, nadrobno nakrájená sušená rajčata a petržel. Utřete s krémovým sýrem, dochuťte solí, pepřem a olejem. Podávejte s pečivem.

Konzervovaná dýně

Ačkoli se konzervovaná dýně tváří jako sezónní zboží, lze ji konzumovat po celý rok. Začleňte ji do smoothies, sladkých i slaných jídel, polévek i hummusu. Se smetanou tvoří výbornou omáčku k těstovinám. Konzervovanou dýni také můžete zkombinovat s kokosovým mlékem. Tato klíčová živina podporuje imunitu, zdraví plic, očí a kůže. Díky vláknině pečuje o trávení, zvyšuje pocit plnosti a pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi.

Rybí konzervy

Mezi výhody ryb a mořských plodů, zejména tučných ryb bohatých na omega-3 mastné kyseliny, patří snížení rizika srdečních onemocnění a zlepšení vývoje a funkce mozku. Tuňáka a lososa lze použít k výrobě sendvičů, salátů, pomazánek a ultra rychlých koláčů. Na oleji osmažte cibulku, nahrubo nastrouhanou mrkev, celer a petržel a restujte do změknutí. Na pánev vhoďte kousky ryb, zakápněte citronovou šťávou a dochuťte solí a pepřem. Směs obohaťte o strouhaný sýr, petrželovou nať a mléko a zapečte ji v troubě.

Černé olivy

Černé olivy jsou chutným doplňkem do salátů, omelet, baget, sals, těstovin i tortill. Chutnají i jen tak k vínu. S nimi je letní posezení na terase hned o něco chutnější!

Konzervovaná rajčata

Konzervovaná rajčata jsou nesmírně univerzální. Krémové rajčatové rizoto, rajčatová polévka s luštěninami, chilli con carne a další. To jsou jen některé z receptů, jež můžete na své chatě ochutnat. Rajčata jsou zdrojem antioxidantu lykopenu a dalších živin, jako je vitamin C, vláknina, železo a draslík. Dejte jim zelenou!

Zdroje: www.nbcnews.com, www.wikipedia.org





Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat