Prostreno.cz

Prevencí srdečního infarktu je avokádo

Půlka avokáda v pondělí a druhá třeba ve středu. Co z toho budete mít, když si na něm smlsnete dvakrát týdně? Zdravější srdce a výrazně nižší pravděpodobnost infarktu! Prospěchu se ale dočká i váš zrak a mozek.

Exotické avokádo rozdělilo svět na dva tábory. Zatímco jedni se od tohoto ovoce drží co nejdál, protože je prý nesmírně tučné, druzí si nemohou vynachválit lahodnou chuť i vitaminový nutriční profil. K jaké kategorii se hlásíte vy? Buď jak buď, závěry studie zveřejněné v magazínu Journal of the American Heart Association vás asi překvapí.

Svatý srdeční grál?

V rámci tohoto rozsáhlého třicetiletého výzkumu sledovali američtí vědci 68 tisíc žen a 41 tisíc mužů. Žádný z těchto monitorovaných respondentů neměl na počátku pokusu rakovinu, koronární srdeční onemocnění ani mrtvici. Všichni účastníci v pravidelných časových intervalech podstupovali lékařské prohlídky a vyplňovali dotazník týkající se stravování i běžných životních návyků. Co se po analýze nashromážděných dat zjistilo?

Sláva! Našel se lék, co funguje!

Autoři této studie došli k přesvědčení, že lidé, kteří konzumují dvě porce avokáda každý týden, vykazují sníženou pravděpodobnost infarktu o celých 21 procent. Tedy alespoň ve srovnání s těmi, co se tomuto cizokrajnému ovoci vyhýbají. Tajemstvím tohoto záhadného jevu je podle nich vysoký podíl zdravých tuků, které kardiovaskulárnímu systému v mnoha směrech svědčí. Zajímavé je i to, že avokádo jakožto prevence srdečních komplikací funguje u obou pohlaví stejně.

„Domníváme se, že každý, kdo chce předejít nepříznivým a život ohrožujícím kardiovaskulárním stavům, by měl do svého jídelníčku zahrnout avokádo. Pro ještě vyšší ochranu doporučuji i snížení přijmu cukru a vyhýbání se zpracovaným potravinám. Užitečný je samozřejmě i pohyb, který kompenzuje zhoubné účinky sedavého života,“ vysvětluje spoluautor zmíněné studie, kterým je americký vědecký výzkumník David Katz. Nabízí se tedy otázka – jaký vztah k avokádu máte vy? Sluší se dodat, že bývá spojováno i s ostrým zrakem, dobrou náladou, pevnějšími kostmi, lepší kondicí krevních buněk a mozkovou vitalitou.

Zdroje: www.marthastewart.com, www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.121.024014





Celkem 1 komentářů

Miluše Tuchyňová
24.08.2022

Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Dušené houby se šalotkou

(6 hlasů)

Pečený losos

(4 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat