Prostreno.cz

Nejlepší rostlinná mléka odhalena

Jaké rostlinné mléko byste si v té široké nabídce výrobců měli vybrat? Díky těmto zjištěním vědců okamžitě získáte jasnější pohled na věc!

Kravské mléko je dobrým zdrojem mikroživin, nicméně ne každý si s ním rozumí. Alergie na kravské mléko a intolerance laktózy není jedno a totéž, ale často se oba tyto stavy vzájemně zaměňují, protože jsou způsobeny stejnou věcí (mlékem) a sdílejí některé stejné příznaky a symptomy. Patří mezi ně problémy se střevy, jako je plynatost, průjem, nafouklé břicho, bolesti a křeče v břiše, kručení v břiše a pocit nevolnosti. Konkrétně u alergie se objevují i svědivé vyrážky, sípání, rýma a kašel. Z tohoto důvodu stále více lidí přechází na mléka rostlinná, přičemž ze všech alternativních mlék má hrachové a sójové mléko největší množství esenciálních mikroživin.

Minerály, které tělo potřebuje

Nikdo neřekl, že mandlové, sójové, ovesné, kokosové či třeba hrachové mléko je špatné, nicméně pokud máte obavy o svůj denní příjem vitaminů a minerálů, některá rostlinná mléka mohou být lepší než jiná. V nové komplexní analýze živin prezentované na podzimním setkání Americké chemické společnosti v roce 2022 vědci z Institutu pro bezpečnost a zdraví potravin z Illinois sdíleli, že dva druhy rostlinného mléka – hrachové mléko a sójové mléko – měly vyšší hladiny čtyř základních minerálů nalezených v kravském mléce: hořčík, fosfor, zinek a selen (1).

Konkrétně hrachové mléko obsahovalo největší množství fosforu, selenu a zinku, sójové mléko se zase pochlubilo působivým množstvím hořčíku. Mikroživiny — vitaminy a minerály, které lidé potřebují získávat z potravy — plní v těle nejrůznější zásadní funkce, od podpory zdraví kostí přes dobrý noční odpočinek až po zkrocení zánětu.

A co když mléčné výrobky můžete?

V posledních letech se stalo trendem hanit kravské mléko pro jeho vysoký počet kalorií, obsah nasycených tuků a status běžného alergenu. Ale mléčné mléko je nabité bílkovinami a (uhodli jste správně) mikroživinami. Platí tedy, pokud dokážete tolerovat mléčné výrobky, možná je nebudete muset nahrazovat rostlinným mlékem. Je také důležité poznamenat, že ačkoli jsou výše vyjmenované čtyři hlavní mikroživiny důležité pro zdraví, nutriční profil každého rostlinného mléka se liší. Z tohoto důvodu je nutné sledovat etikety výrobců.

Zdroje: (1) www.sciencedaily.com/releases/2022/08/220824103106.htm, www.health.com





Celkem 1 komentářů

Tip na večeři

Více tipů

Pstruh s rajčaty a tymiánem

(5 hlasů)

Lasagne

(2 hlasů)

Rajská omáčka

(1 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat