Prostreno.cz

Potraviny s funkcí multivitaminů

Když si dáte jeden para ořech, o pokrytí denní doporučené dávky selenu už si nemusíte dělat starosti. Paprika vám zase zprostředkuje celodenní potřebu vitaminu C a kapusta se postará o vitamin K a měď.

Že jsou vitaminy a minerály potřeba, o tom je asi zbytečné hovořit. Ovšem odkud je čerpat? To je teprve otázka! Řada lidí se spoléhá na multivitaminové tabletky, které se snadno užívají a tyto cenné látky obsahují. Samozřejmě nic proti nim, ale odborníci upozorňují na to, že získávání živin z jídla je zkrátka lepší, protože látky přijímané z doplňků stravy nezlepšují zdraví a nepodporují dlouhověkost tolik, jako čerstvé a výživné potraviny. Zvláště tyto bychom měli jíst pravidelně!

Para ořechy zprostředkují selen

Brazilské neboli para ořechy poznáte podle větší velikosti, krémově bílých jader a jemné struktury. Své jméno pravděpodobně získaly po brazilském přístavu Para, odkud jsou vyváženy do celého světa. Třeba takového selenu, který příznivě ovlivňuje obranyschopnost, plodnost i činnost štítné žlázy, mají doslova na rozdávání. K pokrytí denní doporučené dávky totiž stačí jeden jediný ořech!

Kapusta dodá nejen vitamin K

Kapusta bohužel nepatří k nejoblíbenějším druhům zeleniny, což je velká škoda. Když si dáte jeden šálek, což je nějakých 60 gramů, máte postaráno o denní příjem mědi i vitaminu K. Zatímco měď se podílí na normálním stavu pojivových tkání a činnosti nervového systému, káčko je nezbytné zase pro srážlivost krve a kondici kostí i tepen.

Papriky jsou zdrojem vitaminu C

Přijde-li řeč na vitamin C, který zvyšuje odolnost organismu, věděli jste, že jeho štědrým zprostředkovatelem jsou také papriky? Před nimi blednou závistí i citrusové plody! Ať už si pochutnáte na té žluté, zelené nebo červené, celodenní potřebu céčka máte zajištěnou.

Z jater získáte železo

Hovězí, telecí, vepřová i kuřecí játra obsahují zase železo, bez kterého se neobejdou červené krvinky. Nabízejí ale i vitamin B12, který hraje důležitou roli ve zdraví mozku i buněk. Aby vám tyto látky nechyběly, postačí jedna stogramová játrová porce.

Zdroj: www.1mhealthtips.com, www.acpjournals.org/doi/10.7326/M18-2478





Celkem 1 komentářů

Tip na večeři

Více tipů

Hřibová omáčka

(2 hlasů)

Tofu stir-fry se zeleninou

(1 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat