Prostreno.cz

Kukuřičný klas při grilování rozhodně nevynechávejte

Chystáte dnes grilování? Co takhle pochutnat si na kukuřici, která díky velkému množství antioxidantů snižuje riziko rakoviny, stabilizuje krevní tlak a ochrání vás před chudokrevností? Možná vás k její konzumaci přesvědčí spíše to, že posiluje imunitu…

Co si budeme vykládat, léto přeje nejen vodním radovánkám a zahraničním cestovatelským zážitkům. Na své si totiž přijdou i suchozemští vlastenci, kteří si ve všech směrech užívají sezonu grilování plnou voňavých dobrot. Že mluvíme přesně o vás? Kdybyste náhodou někdy neměli náladu na maso, dejte šanci kukuřičnému klasu. Ten, kromě toho, že báječně chutná, nabízí i tyto výhody pro zdraví!

Famózní zásobárna antioxidantů, co bere dech

Závěry americké studie uskutečněné na newyorské Cornellově univerzitě sdělují, že kukuřice obsahuje skutečně úctyhodné množství antioxidantů, jež tělu poskytují prevenci před rakovinou. Podle vědců jde zejména o fenolické sloučeniny, které spolupracují s přítomnou kyselinou ferulovou. Kombinací těchto látek vzniká unikátní antikarcinogenní látka, jež významně snižuje riziko rakoviny jater a prsu. No řekli byste do této žluté potraviny, že má takovou moc? To asi málokdo…

Anémie? I té se můžete pohodlně vyhnout

Kromě toho, že kukuřice platí za exkluzivní zdroj antioxidantů, nabízí i poctivou dávku železa. Tento minerál je velice důležitý pro prevenci a dokonce i odvrácení samotné anémie. Ovšem pozor, pole jeho působení je možná ještě širší, než jste si kdy mysleli. Železo je totiž prospěšné také pro metabolismus, zatímco zlepšuje funkce mozku i svalové aktivity. Obzvláště užitečné je pro osoby trpící nespavostí či syndromem neklidných nohou. Proč si tedy chutně nezvýšit jeho hladinku? Když už jsme u toho, k jeho správnému absorbování je klíčový jeden vitamin. Ale jím lahodný klas přímo oplývá také!

Silnější imunita. Po každém soustu

Experti z oblasti výživy neustále upozorňují na to, že vitamin C pomáhá tělu správně zpracovávat železo, a proto by ve vaší stravě rozhodně chybět nemělo. Myslíte si, že „céčko“ naleznete jen v citronech a pomerančích? Ale kuš! Načerpáte ho i z kukuřičného klasu, čímž posílíte imunitní systém a zvýšíte ochranu před všemožnými bacily.

Možnost regulace krevního tlaku. Využijete ji?

Jednou z mnoha dalších živin, kterou vám přírodní dar z polí směle nabízí, je draslík. A rozhodně se nejedná o žádný titěrný podíl. Tento minerál si lékaři na základě četných studií s průkaznými daty spojují s regulací vysokého krevního tlaku. Pokud tedy trpíte hypertenzí, položte turkyni, jak se kukuřici lidově občas říká, na gril co možná nejčastěji.

Zdroj: www.goodkousekeeping.com, www.eatthis.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Plněné kuřecí plátky

(6 hlasů)

Cizrnové placičky

(2 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat