Prostreno.cz

Proč zařadit kuskus do zdravého jídelníčku

Mnoho lidí považuje kuskus za druh zrna, ale tak tomu není. Kuskus je tradiční pokrm severoafrických kultur a skládá se z malých kuliček z tvrdé pšenice. Jedná se ve skutečnosti o stejné těsto, z jakého se vyrábějí některé těstoviny. Výhodou kuskusu oproti těstovinám je jeho rychlá příprava, takže si můžete vykouzlit teplé jídlo za pár minut i ve vaší kanceláři. A čím si vás může získat?

Kuskus se poprvé objevil v historických pramenech ze 13. století v severoafrických zemích a později se rozšířil do zemích střední a východní Evropy a Turecku.

Příprava kuskusu je snadná, stačí zalít horkou vodou a je hotovo, dochucení už záleží na vaší chuti. V kuchyni se běžně používá podobně jako rýže či těstoviny, je vhodný do salátu, k masu či zeleninovým směsím. Tradičně je spojován s grilovanou zeleninou či masem.

Většina účinků pro zdraví spojovaná s kuskusem je způsobena působivým obsahem minerálů a vitaminů, včetně selenu, thiaminu, niacinu, kyseliny listové a manganu. Poznejte všechny výhody této „rychlovky“, kterou si můžete opravdu dopřát kdekoli.

Pro zdraví srdce

Jednou z nejdůležitějších složek kuskusu je selen. Tento stopový minerál je velmi obtížné najít v běžných potravinářských zdrojích, ale je to základní minerál v lidském těle. Jedna porce kuskusu obsahuje více než 60 % denního příjmu selenu, což z něj činí jeden z nejbohatších zdrojů. Pokud jde o zdraví srdce, selen funguje jako silný antioxidant, který působí hlavně v cévách, kde snižuje tvorbu plaku a nebezpečného LDL cholesterolu.

Posílení imunitního systému

Přírodní antioxidační vlastnosti selenu pomáhají bojovat proti proliferaci volných radikálů a dalších toxinů v krevním řečišti. A navíc selen stimuluje regeneraci vitaminu C a vitaminu E, které hrají nedílnou součást obranných mechanismů těla.

Svalová hmota

Studie prokázaly, že nedostatek selenu je hlavní příčinou svalové slabosti a degradace, stejně jako abnormální únavy nebo celkové slabosti těla. Proto je zařazení kuskusu do vaší stravy velmi prospěšné.

Pro štíhlý pas

Kuskus vyniká nízkým obsahem kalorií a zároveň vysokým obsahem bílkovin, což je důležité pro tvorbu svalové hmoty. Mimo to má také velmi nízký obsah sodíku, cholesterolu a nasycených tuků, a to vše je důležité při redukci hmotnosti.

Zlepšuje trávení

Jediný šálek kuskusu obsahuje téměř 10 % doporučeného příjmu vlákniny. A právě vláknina je klíčová pro naše střeva a také pro snižování špatného cholesterolu.





Celkem 2 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
15:24

Full body trénink

Full body trénink
14:33

HIIT training

HIIT training
11:56

Ranní protažení

Ranní protažení
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat