Prostreno.cz

Druhy potravin pro rychlejší hubnutí

Toužíte ještě před vánočními svátky zhubnout nějaké to kilo, abyste ke konci roku dopnuli kalhoty? Spolehněte se na jisté druhy potravin, které urychlují snižování tělesné hmotnosti!

Zrychlit úbytek hmotnosti? To není jen zbožné přání! Výsledky studie, která byla zveřejněna v časopise American Journal of Clinical Nutrition, potvrzuje, že denní konzumace jen jedné porce vhodně zvolené potraviny pomáhá při hubnutí tak, že se díky ní budete cítit plnější, a zároveň snížíte hladinu tak zvaného špatného cholesterolu.

Výzkum vedený doktorem Russelem De Souzou z Nemocnice Svatého Michaela v kanadském Torontu přináší jasné závěry. Konzumace fazolí, čočky, cizrny a hrášku může urychlit ztrátu hmotnosti, na což se přišlo díky sledování téměř tisícovky mužů a žen, kteří během šesti týdnů ztratili „na váze“ 350 gramů jen tím, že jednu ze jmenovaných položek zařadili do své pravidelné stravy. Účastníci přitom neučinili žádné další kroky v rámci svého stravování a ani nevyvinuli fyzickou aktivitu.

100 gramů v suchém stavu. Zázrak?

Jen díky tomu, že dotyčným na stole každý den „přistála“ čočka, cizrna, fazole nebo hrách, zároveň došlo ke snížení hladiny špatného cholesterolu, a to alespoň o 5 %, čímž se snížilo riziko kardiovaskulárních onemocnění. V čem celý zázrak spočívá? Odpověď je jednoduchá. Tajemství se ukrývá v přítomnosti bílkovin, vlákniny, vitaminů a minerálů. To uvedené potraviny činí efektivní při snižování úbytku hmotnosti a krocení hladiny cholesterolu.

Důležitý je i nízký glykemický index, což znamená, že se potraviny pomalu rozkládají v zažívacím traktu. Pokud vás tedy trápí nějaké to kilo navíc, není nic jednoduššího, než si oblíbit aspoň jednu z výše uvedených položek, které podle vědců „snižují vstřebávání tuku“. Takže, co takhle ochutnat skvělý čočkový salát?

Prima recept nejen do práce

Připravte si 100 g čočky, 1 mrkev, 1 malý hlávkový salát, 2 lžíce vlašských ořechů, 1 lžičku olivového oleje, jablko a sůl. Čočku uvařte a nechte vychladnout. Ořechy nasekejte na kousky. Ledový salát a uvařenou mrkev pokrájejte na menší kousky, poté všechny suroviny důkladně promíchejte, zakápněte olivovým olejem a dochuťte solí. Na závěr dozdobte pokrájeným jablkem. Dobrou chuť!





Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
09:24

Zádové svaly a svaly paží

Zádové svaly a svaly paží
08:51

Cvičení na problémové partie - zadek a břicho

Cvičení na problémové partie - zadek a břicho
20:12

Cvičení na kulatý zadek

Cvičení na kulatý zadek
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat