Prostreno.cz

Nepřeberné množství výhod konzumace ječmene setého

Pokud trpíte hypertenzí, artritidou, astmatem, impotencí, kožními problémy, anémií, obezitou, zácpou, cukrovkou, problémy s ledvinami nebo srdečními chorobami, je vhodný čas, abyste se dozvěděli o blahodárných účincích ječmene setého.

Zdravé účinky ječmene setého jsou většinou přičítány osmi esenciálním aminokyselinám, které obsahuje. V překladu to znamená, že představuje kompletní požadavek na bílkoviny v naší stravě. Nedávný výzkum dokonce potvrdil, že konzumace celozrnného ječmene také do značné míry reguluje hladinu cukru v krvi. Mezi další dobré zprávy patří fakt, že se ječmen dá konzumovat v salátech, polévkách či guláši. Spolehnete-li se na něj, můžete očekávat mnoho bonusů pro zdraví navíc. Zde jsou některé z nich.

Zdravé střevo

Ječmen, který je vynikajícím zdrojem vlákniny, udržuje tělo bez toxinů a čistý žaludek. To výrazně snižuje šance na rakovinu tlustého střeva a také hemoroidy.

Ochrana proti žlučovým kamenům

Ječmen účinně pomáhá vyhýbat se tvorbě žlučových kamenů. Vzhledem k tomu, že je bohatý na nerozpustnou vlákninu, skutečně snižuje sekreci žlučových kyselin a hladinu triglyceridů., čímž zvyšuje citlivost na inzulin. Článek v časopise American Journal of Gastroenterology uvádí, že osoby, které konzumují vláknitou stravu, mají o 17 % nižší riziko žlučových kamenů. To nezní špatně, že?

Prevence proti osteoporóze

Obsah fosforu a mědi v ječmeni zaručuje celkové zdraví kostí. Pokud máte osteoporózu, můžete jej považovat za přírodní lék. Je také známo, že jeho šťáva má 11krát vyšší obsah vápníku než mléko. (Vápník je, jak je známo, jedním z klíčových složek při ochraně zdraví kostí.)

Zesílení imunitního systému

Ječmen setý je obzvláště užitečný teď v zimě, protože posiluje imunitní systém a snižuje riziko vzniku nachlazení a chřipky. Železo v něm zastoupené zase zlepšuje průtok krve, zabraňuje chudokrevnosti a únavě. Zároveň pomáhá při správné funkci ledvin a vývoji tělesných buněk. Ječmen dále obsahuje měď, která tvoří hemoglobin a červené krvinky.

Péče o kůži

Ječmen je dobrým zdrojem selenu, jenž chrání pružnost pokožky a drží ji dál od poškození a volných radikálů. Kromě toho také zlepšuje fungování srdce a pankreatu. Ječmen je přitom snadno dostupný v obchodech se zdravou výživou. Lze jej sehnat i ve formě mouky. Zkusíte ho?





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Kedlubnová polévka

(2 hlasů)

Krůtí plátky s houbami

(2 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat