Prostreno.cz

Co je třeba si ohlídat, když bojujete s břišním tukem

Břišní tuk je hrozba pro každého z nás, někdo ho má méně, někdo více. Rozhodně to není nic zdravého, břišní tuk může být příčinou celé řady zdravotních problémů. Pokud trápí i vás a rozhodli jste se pro to něco udělat, máme pro vás několik potravin, které byste měli nemilosrdně vyloučit ze svého života. Uvidíte, že hubnutí půjde mnohem lépe.

Je prokázané, že hubnutí je nemožné bez zdravé výživy. Udržitelný režim hubnutí je kombinací mnoha faktorů. I když je vaše strava jedním z nejdůležitějších aspektů, musíte přinést mnoho změn do svého stávajícího životního stylu a také zvýšit úroveň vaší fyzické aktivity. Spolu s vylepšeným jídelníčkem musíte vyladit také některé ze svých nezdravých stravovacích návyků. Na co si dávat pozor?

Sůl nad zlato, ale…

Nedokážete si představit život bez soli? Nikdo vám ji nezakazuje i naše tělo ji potřebuje, jen se zamyslete nad jejím množstvím, které denně sníte. Doporučená denní dávka soli, je malá lžička, tedy 5 g, což odpovídá 2 g sodíku.

Přebytek sodíku vede k narušení vodní bilance a vede k zadržování vody a nadýmání. Odborníci také doporučují snížit příjem soli ve večerních hodinách. Vzhledem k tomu, aby si mohl náš metabolismus přes noc dostatečně odpočinout.

A jaká sůl je nejvhodnější? Kolem soli panuje řadu diskusí, nejvíce je doporučována sůl mořská kvůli jejímu příznivějšímu mineralogickému složení.

Stop zpracovaným potravinám a cukrovinkám

Někdy je skutečně těžké odolat pokušení, ale zpracované potraviny, různé polotovary a cukrovinky mají jedno společné, a to je spoustu prázdných kalorií, které vedou k přibývání na váze. Snažte se držet svoje chutě na uzdě a mějte vždy po ruce vlastní zdravou svačinku, tím tomuto pokušení jednoduše předejdete.

Rafinované oleje

Pozor byste si také měli dát na rafinované oleje. Tyto oleje vznikají lisováním semen různých rostlin. Bohužel u rafinovaných olejů se lisování provádí za vysokých teplot a tlaků, při čemž dochází ke znehodnocení obsahových látek, jako jsou vitaminy a fytosteroly (rostlinné hormony). Rafinované oleje se používají nejčastěji ke smažení, protože během zpracování se odstraní i látky, které by se při vyšších teplotách rozkládaly a přepalovaly. Pokud možno je lepší se jim vyhýbat.

Absence vlákniny

Vláknina je klíčová pro zdraví celého organismu, rozdělujeme ji na dva druhy, takzvanou nerozpustnou a rozpustnou. Každá plní mírně odlišné funkce, ale obě naše tělo potřebuje.

Nerozpustná vláknina je vláknina nerozpustná ve vodě a často se o ní hovoří jako o „střevním kartáči“. Tento druh vlákniny se nachází v semenech a slupkách ovoce, celozrnném pečivu a v hnědé rýži.

Naopak rozpustná vláknina má schopnost vstřebávat vodu, a tak velmi snadno bobtná a zvětšuje svůj objem až několikanásobně. Při její konzumaci je nutné hodně pít, aby nezpůsobila zácpu. Pomáhá například regulovat cholesterol a hladinu cukru v krvi. Potraviny bohaté na tento druh vlákniny zahrnují ovesné vločky, ořechy, fazole a jablka.

Podceňujete pitný režim

Mnohokrát náš mozek jen smíchá signály hladu a žízně – máte pocit, že máte chuť na něco k jídlu, zatímco váš organismus spíše prahne žízní. Proto se ujistěte, že neustále usrkáváte nějakou tekutinu, nejlépe samozřejmě čistou vodu, nebo domácí bylinné nápoje či zeleninové šťávy.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat