Prostreno.cz

Jasné signály nedostatku vitaminu E

Je vám nějak špatně od žaludku? Trpíte slabou imunitou i zhoršeným zrakem? Nechceme být poslem špatným zpráv, ale zřejmě postrádáte vitamin, který bývá spojován s krásou. Pole jeho působení je však o hodně širší!

Vitamin E je živina, která má v těle větší odpovědnost, než si mnozí myslí. Vždyť napomáhá správné činnosti nervového systému, hraje důležitou roli v metabolismu a podílí se na tvorbě reprodukčních buněk. Hodně co mluvit má také do vzhledu, neboť zpomaluje tvorbu vrásek i proces biologického stárnutí. Co když trpíte deficitem této nepostradatelné látky? Zpravidla to naznačují tyto příznaky.

Chabá obranyschopnost, kterou přelstí každý bacil

Málokdo tuší, že „éčko“ zasahuje do správných funkcí obranyschopnosti. Jeho dlouhodobá „podmíra“ pak zpomaluje odezvu imunitního systému na škodlivé látky, jež vyvolávají nejrůznější choroby. Nejste i vy často nemocní? A co hůř, i léčba obyčejné rýmy vám trvá podezřele dlouho? Pomyslný vítr může vát právě z téhle strany…

Úbytek svalové hmoty? Nic neobvyklého

Pravidelně se dřete v posilovně, jenže svaly vám spíše ubývají, než aby se zpevňovaly a narůstaly? Ani tohle nevěstí nic dobrého. Uvedený vitamin má totiž v popisu práce zachovávat plazmatické membrány svalových buněk nepoškozené. Pokud ho je v organismu nedostatek, trénujete bez zjevného efektu.

Horší zrak jako varovný výstřel

Noční slepota, jejíž odborný název zní nyktalopie, je vlastně nemoc oka projevující se náhle zhoršeným nebo zaniklým viděním za šera. Není-li příčinou téhle šlamastyky dědičnost, pak jedním z viníků bývá deficit jmenované složky výživy. Tedy alespoň podle názoru odborníků, kteří poukazují na to, že vitamin E platí i za prevenci katarakty a makulární degenerace.

Problémy s trávením. A to opravdu

Absence uvedeného patrona zdraví a plodnosti se často dává i do souvislosti se zažívacími obtížemi. Právě proto lékaři při „břišních patáliích“ kladou velký důraz na zvýšení jeho hladiny. K těmto účelům se báječně hodí obilné klíčky, vlašské ořechy, mandle, sója, olivový olej, maliny, papriky, avokádo nebo špenát. To jsou ty správné „éčkové zdroje“!

Zdroj: www.eatthis.com, www.firstaid.com, www.eattingwell.org





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Nudle Hoisin

(3 hlasů)

Květákové placičky

(3 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat