Prostreno.cz

Potraviny mylně zaškatulkované jako nezdravé

Příliš sladké, příliš tučné, příliš mnoho sacharidů… Ale ne všechny potraviny jsou tak nezdravé, jak by se vám mohlo zdát. Několik z nich vám prozradíme a určitě vás to překvapí.

Nedopřáváte si některé potraviny nebo pokrmy, protože si myslíte, že jsou nezdravé nebo že by vám mohly zničit postavu? To ale není vůbec potřeba! V mnoha potravinách je totiž mnohem více zdravých látek, než jste vůbec tušili. Takže si na nich můžete klidně a bez výčitek pochutnávat.

Špagety bolognese

Dobrá zpráva pro všechny fanoušky těstovin! A ještě navíc trojnásobná – mleté maso, které špagety bolognese obsahují, dodává tělu železo a bílkoviny, a těstoviny díky svému vysokému obsahu sacharidů dodávají tělu energii. Proto se tahle těstovinová klasika hodí především k obědu, abyste pak plni energie přestáli celé odpoledne. A ještě malý tip: když špagety uvaříte al dente, bude vaše tělo potřebovat více času na rozložení sacharidů, takže hladina cukru v krvi bude stoupat postupně.

Arašídové máslo

Velké množství arašídových másel obsahuje hodně cukru a ztužených tuků. Sáhněte proto po takovém, který je vyroben opravdu z arašídů a trochu soli. Tak dodáte tělu proteiny, vlákninu a vitamin E. Japonští vědci zjistili, že strava bohatá na vitamin E pomáhá při ochraně kognitivních schopností ve starším věku.

Káva

Kdo si myslí, že káva dehydratuje a oslabuje nervy, se hluboce mýlí. Výsledky aktuálních studií ukazují, že káva je bohatá na antioxidanty, a dokonce dokáže ochránit vaše tělo před cukrovkou 2. typu. Ale nepijte kávu příliš horkou, vědci zabývající se výzkumem rakoviny varují, že horké nápoje mohou být příčinou pro rakovinu jícnu.

Brambory

Pokryjí až 70 % denní potřeby vitaminu C a 10 % denní potřeby železa. Tahle zelenina, která je neprávem označovaná jako něco, po čem zaručeně ztloustnete, obsahuje jen 165 kalorií a v kombinaci s netučným tvarohem, zeleninou nebo čerstvým sýrem je velmi chutným a zdravým pokrmem.

Kuřecí stehna

Připouštíme, že kůže je skutečně čistý tuk, kterému byste se měli vyhnout. Maso ale naproti tomu je nejen šťavnaté a jemné, ale dodá tělu cenné bílkoviny, které jsou velmi podobném těm tělu vlastním, a díky tomu je dokáže naše tělo téměř beze zbytku zpracovat.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat