Prostreno.cz

Na počtu porcí jídla za den opravdu záleží

Kolik smíte sníst denně pokrmů, abyste mohli zhubnout? Dlouhé roky nám výživoví poradci doporučovali, jíst raději tři pokrmy místo pěti. Mezitím se ale experti na dietní plány shodují na tom, že pro hubnutí je mnohem účinnější, jíst častěji než jen třikrát denně.

Čím méně pokrmů přes den sníte, tím méně vyplavuje tělo „tloustnoucí“ hormon inzulin. Ve fázích, kdy je hladina inzulinu nízká, jsou delší než při pěti pokrmech denně. A protože spalování tuků probíhá právě při nízké hladině inzulinu, vycházelo se z toho, že tělo při delších fázích bez potravy také spálí více tuku.

Větší porce

Kdo ale jí jen třikrát denně, má větší apetit a konzumuje tak i větší porce. Přitom vzniká nebezpečí, že při velkém hladu tak nakonec sníme dohromady více, než kdybychom v mezifázích udělali něco proti hladu a dali si třeba jablko nebo zeleninu. Navíc při větších porcích vyplaví tělo také více inzulinu, to znamená, že tělo potřebuje delší dobu na spálení než při pěti menších porcích.

Tři nebo pět – co je lepší?

Dosud neexistuje žádná vědecká studie, která by jednoznačně dokládala, že je pouze jeden jediný správný počet jídel, který by vedl k hubnutí. Je tedy jedno, jestli sníte pokrmů za den pět nebo jen tři, důležité je, aby vaše strava byla vyvážená – nejlépe bez fast foodu a sladkostí, a to včetně sladkých nápojů. Protože po obojím poroste nejen váš hlad, ale i vaše boky.





Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
25:30

Kardio a zadeček

Kardio a zadeček
15:12

Cvičení pro zdravá záda

Cvičení pro zdravá záda
09:33

Štíhlé nohy a pevné hýždě

Štíhlé nohy a pevné hýždě
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat