Prostreno.cz

Avokádo u žen redukuje břišní tuk

O avokádu se mluví jako o zdravém tuku, který tělo potřebuje. Teď se navíc ukázalo, že je nepřítelem břišních pneumatik. Kolik ho musíte sníst, aby se to projevilo?

Avokádo se pěstuje v tropickém a středomořském podnebí mnoha zemí, nicméně předním producentem je Mexiko, které dodává 32 % celosvětové produkce. Avokádo má ve zralosti máslovou dužinu, v závislosti na odrůdě zelenou, hnědou, purpurovou nebo černou slupku a hruškovitý, vejčitý či kulovitý tvar. Pro komerční účely se plody sbírají nezralé (dozrávají až po sklizni). Dobrou zprávou je, že plod hruškovce přelahodného, který se zařazuje mezi ovoce, patří mezi přítele všech žen, jež se potýkají s tukem okolo břicha.

Kolik je tak akorát?

Jeden kus denně. Přesně tohle říkají vědci z univerzity v Illinois, kteří si stojí za tím, že avokádo konkrétně u něžnějšího pohlaví přerozděluje břišní tuk směrem ke zdravějšímu profilu. Akademici na to přišli tak, že 105 dospělých žen s nadváhou a obezitou rozdělili do dvou skupin.

První z nich byla požádána, aby každých 24 hodin po dobu 12 týdnů snědla avokádo. Druhá skupina dostala jídlo, které mělo téměř identické nutriční složení a podobné množství kalorií, ale o avokádo se nejednalo. A teď to přijde. Účastnice, jež konzumovaly jedno zmíněné ovoce denně jako součást svého jídelníčku, zredukovaly hluboký viscerální (břišní) tuk!

Znevýhodněné pohlaví

Tým vedený Naimanem Khanem, profesorem kineziologie a komunitního zdraví z Illinois, se nechal slyšet, že cílem studie nebylo hubnutí, nýbrž sledování toho, co avokádo s tělem provádí. „V břiše existují dva druhy tuku: ten, který se hromadí přímo pod kůží, nazývaný podkožní, a tuk, který se ukládá hlouběji v břiše, známý jako tuk viscerální. Ten obklopuje vnitřní orgány. U jedinců s vyšším podílem viscerálního tuku pak vzniká riziko vzniku diabetu,“ uvedl zmiňovaný odborník pro odborný časopis Journal of Nutrition s tím, že výsledky jeho týmu jsou slibné. Ovšem jen u dam.

Distribuce a rozložení břišního tuku se prý u mužů nemění. Proč je avokádo z tohoto hlediska „nemá rádo“, se zatím neví. V každém případě pokračování výzkumu ukáže, zda plod hruškovce přelahodného z dlouhodobého hlediska omezí ukládání tuků a odvrátí potencionální nebezpečí diabetu. Již teď se však ví, že avokádo je dobrým zdrojem draslíku, který je obecně důležitý pro funkci nervů, zdraví a srdce.

Zdroje: Wikipedia.org, sciencedaily.com





Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat