Prostreno.cz

Poznejte, zda máte pozitivní vztah k jídlu

Vy a jídlo. Jste milenci, nebo naopak nepřátelé? Podle těchto signálů, které prozrazují, zda se s ním vaše tělo a duše přátelí, to jednoznačně poznáte!

Dřív jídlo představovalo pouhý prostředek k zajištění přežití a nutnou potřebu. Postupem času se ukázalo, jak moc velký vliv má na celkové zdraví, výskyt nemocí tělesného i duchovního charakteru. O výživě se v posledních letech hodně přemýšlí a dávno se ví, že když někdo má k jídlu kladný vztah, je jeho život plnohodnotnější a vitálnější. Jak se taková pozitivita k potravinám specifikuje?

Nedržíte diety

Stravujete se způsobem, který podporuje vaše dlouhodobé fyzické zdraví. Dáváte svému tělu to, co potřebuje, ale ne na úkor jeho funkčnosti. Pokud toužíte zhubnout, uberete na sacharidech a tucích, ale ani jednomu se nevyhýbáte úplně. Víte, že zdroj paliva tělo potřebuje. Dávno se neuchylujete k nesmyslným dietám pod doporučovaný denní příjem kilojoulů, chápete, že z dlouhodobého hlediska tudy cesta stejně nevede. A jo-jo efekt je zákeřný!

Když jíte, víte o tom

Většina lidí si u jídla prohlíží mobil, pracuje, telefonuje, něco řeší s dětmi, kolegy, partnerem. Vy ne. Snídaně, obědy i večeře si užíváte kvůli čistému požitku. Když jíte, jste teď a tady, sousta vnímáte všemi smysly, nikam se nehoníte a nerozptylujete svoji pozornost (nehltáte jak na závodech). Taky proto z jídla máte mnohem větší radost než ostatní. Zároveň poznáte, když je vaše tělo skutečně syté, rozumíte nefyzickým náznakům hladu.

Neřídíte se akcemi v obchodech

Máte chuť na kešu oříšky, tak si je koupíte, i když jsou cenově na vyšší úrovni. Ani by vás nenapadlo vzít si místo nich zlevněné sušenky s „čokoládovou“ polevou plnou cukru a tuků. Tyhle pasti vás v obchodech nezlákají.

Máte všeho tak akorát

Talíř dělíte na pomyslné čtvrtiny. Jedna obsahuje převážně bílkoviny (maso, ryby, drůbež), druhá přílohu v podobě sacharidů (celozrnné pečivo, brambory, rýže, těstoviny a podobně), zbylé dvě čtvrtiny, tedy zhruba polovina talíře, připadá na zeleninu.

Nad jídlem máte kontrolu

Netrápí vás noční nájezdy na ledničku, jíte, když máte hlad, i když v menších porcích nebo svačinkách. Dodržujete pauzy mezi jídly, výkyvy hladiny krevního cukru u vás příliš nehrozí. Emočně pro vás potraviny nepředstavují hrozbu, ale příjemný zážitek. Pakliže na vás výše uvedené body sedí, gratulujte si.

Zdroje: nutritionstripped.com, stobklub.cz





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat