Prostreno.cz

Bylinky pro silné a zdravé zuby

​Silné, zdravé a lesklé zuby jsou vizitkou zdraví. Máte s těmi svými zdravotní problémy? Nasaďte tyhle magické bylinky!

Špatná ústní hygiena přispívá i ke vzniku rakoviny ústní dutiny (1). V Indii se při potížích s chrupem doporučuje v ústech převalovat čaj oolong, který podle tamních léčitelů zabíjí bakterie, zabraňuje vzniku kazu a podporuje orální mikrobiom. Podle ajurvédské medicíny ale existují i jiné prostředky, které dobře fungují, pokud jde o obnovu a udržení zdraví úst a zubů. Které bylinky se vyloženě doporučují?

Muškátový oříšek

Muškátový oříšek zabraňuje vzniku zubního plaku tím, že snižuje růst bakterií v ústech. Zároveň přirozeně bělí zuby. Vezměte špetku uvedeného koření, nasypejte ho na zubní kartáček a proveďte pár tahů. Poté ústa vypláchněte vodou a ještě jednou si chrup vyčistěte – tentokrát klasickou zubní pastou.

Tulsi

Bazalka indická, též bazalka posvátná, se považuje za elixír života. Působí proti stresu, zbavuje únavy, posiluje paměť, zpomaluje proces stárnutí a je výjimečně prospěšná i pro zdraví ústní dutiny. Má přírodní adstringentní vlastnosti, které pomáhají v boji s bakteriemi, čímž předchází zápachu z úst a dutin.

Rozmarýn

Tato lahodná klasická bylinka se nepoužívá jen na saláty a dresinky. Vždyť je nabitá velkým množstvím vápníku! A právě vápník je důležitou živinou, kterou lidé potřebují konzumovat pro silné kosti a zuby.

Kurkuma

Nesmírně oblíbená složka kari dělá zázraky, pokud jde o hojení, ale je méně známým faktem, že kurkuma funguje stejně dobře, pokud jde o zdraví zubů a úst. Podle vědecké studie bylo prokázáno, že kurkuma má stejné vlastnosti jako tradiční ústní voda, a může být dokonce i účinnější. Podle vědců zmíněné koření funguje jako prevence proti plaku a zánětu dásní. Kurkuma má protizánětlivé a antimikrobiální vlastnosti (2).

Sezamová semínka

Sezam indický je bylinka z čeledi hluchavkotvarých. Sezamová semínka pomáhají udržovat zdraví zubů dvěma způsoby. Za prvé, když je žvýkáte, odstraňují plak ze zubů. Za druhé jsou skvělým zdrojem vápníku. Jen se ujistěte, že je nenecháte zachycená v mezizubních prostorech.

Zdroje: (1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6414580

(2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3498709, thehealthsite.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s jarní cibulkou

(28 hlasů)

Veselá omeleta s jarní cibulkou

(21 hlasů)

Brusinková čokoláda

(22 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat