Prostreno.cz

Tajemstvím dlouhověkosti je kapusta

Kapustu a další druhy brukvovité zeleniny bychom měli jíst několikrát týdně. Proč? Můžeme se díky nim dožít delšího věku a mít krevní tlak v ukázkových hodnotách! Nechcete si je připravit k večeři ještě dnes?

Pokud jde o delší a zdravější život, kdo by nechtěl znát jeho tajemství? A teď si představte, že tím zázračným elixírem je obyčejná zelenina. Tedy alespoň podle odborníků, kteří v tomto směru doporučují jednu konkrétní.

Poklad, ze kterého každý může vytěžit

Brokolice, kapusta, zelí, kedlubna, květák nebo třeba křen. Co mají tyto druhy společného? Náleží do čeledi brukvovitých zemědělských plodin. Pokud je do své kuchyně pozvete co možná nejčastěji, dost možná se skutečně dožijete delšího věku. Naznačuje to studie zveřejněná v magazínu American Journal of Clinical Nutrition, podle které tyto plody také výrazně omezují pravděpodobnost poškození kardiovaskulárního systému a onkologických chorob.

„Lidé, kteří konzumují brukvovitou zeleninu ve větším množství, vykazují snížené riziko rakoviny až o 18 procent,“ upozorňuje americká dietoložka Juliette Kellow, která se na studii podílela. „Kapusta i brokolice rovněž pomáhají normalizovat krevní tlak, proto jsou prevencí i lékem arteriální hypertenze,“ dodává zmíněná nutriční poradkyně. Že vás tohle moc nepřesvědčilo? Existuje ještě jeden důkaz, který prospěšnost uvedených potravin potvrzuje. Je přímo z lidu!

Na Sardinii to vědí

Jmenovaná dietoložka Juliette Kellow poukazuje na skutečnost, že obyvatelé italské Sardinie se ve srovnání s ostatními evropskými národy statisticky dožívají delšího věku. Čím to asi bude? Hádat můžete dvakrát. Tito jižané jsou totiž milovníky brukvovité zeleniny, čímž jsou doslova pověstní. Pro kompletní výčet pozitiv těchto plodů je třeba uvést, že brukvovitá zelenina kromě toho, že prokazatelně prodlužuje dlouhověkost, také tlumí záněty, přičemž v těle značně stimuluje produkci vlastních antioxidačních enzymů a zabraňuje oxidačnímu stresu. Pokud se ptáte na ideální dávkování, dle názoru specialistů jsou to alespoň tři porce týdně. Ovšem když je to takový poklad, ve hře je možná i každodenní konzumace, nemyslíte?

Zdroje: www.express.co.uk, www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21593509/





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Skvělá snídaně s jahodami

(20 hlasů)

Vaječná frittata se slaninou

(19 hlasů)

Omeleta s brokolicí

(26 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat