Prostreno.cz

Sušené mango jako zdravá svačinka

Mango patří spolu s banány, kokosem a ananasem mezi nejoblíbenější tropické plody, a to nejen díky své sladké a svěží chuti ale také díky zdravotním přínosům.

Jedná se však o sezonní a poměrně rychle se kazící ovoce, proto je jeho sušená varianta velmi populární. Dopřát si jej můžete samostatně jako skvělou výživnou svačinku, nebo jej nakrájené na kousky přidat do ranní ovesné kaše.

1 porce suchého manga (cca 40 g) obsahuje 128 kalorií, 31 gramů sacharidů (z čehož je 27 gramů cukru), 1 gram bílkovin, 1 gram vlákniny. (1)

Sušené mango lze zakoupit slazené i neslazené. Proto si před koupí vždy zkontrolujte nutriční hodnoty uvedené výrobcem (slazená verze obsahuje příliš mnoho cukru, a ze zdravé svačinky se tak rázem vyklube kalorická bomba).

Zlepší vám náladu

Pověst sušeného manga jako zlepšovače nálady vychází z vysokého obsahu vitaminů B, konkrétně B1 (thiamin), B3 (niacin), B6 ​​(pyridoxin) a B9 (folát). Tyto vitaminy se běžně vyskytují v oblíbených multivitaminových doplňcích. Jsou uváděny na trh jako podpora bdělé mysli a lepší soustředěnosti, a jako pomoc proti stresu.

Vysoký obsah manganu a mědi

Mangan a měď jsou velmi důležité stopové minerály, které jsou rovněž v sušeném mangu přítomny. Mangan je minerál, který je nezbytný pro celou řadu tělesných funkcí, jako je tvorba tkání a kostí, srážení krve a metabolismus tuků a sacharidů apod. Nedostatek manganu může vést k osteoporóze, osteoartritidě a anémii.

Měď je pak nezbytná pro tvorbu červených krvinek a silný imunitní systém.

Sušené mango obsahuje také draslík, který je nezbytný pro svalovou funkci a správnou činnost ledvin.

Vitamin C

Část vitaminu C v mangu se během procesu sušení sice ztrácí, nicméně slušné množství v něm i po usušení zůstává, tudíž konzumací sušeného manga pomáhá posílíte váš imunitní systém

Na co si dát pozor

Alergie na mango je velmi vzácná, nicméně vyhýbejte se konzumaci slupky, jelikož je poměrně silným alergenem. Sušené mango by nemělo obsahovat slupku vůbec, přesto se raději ujistěte, že jste si vybrali opravdu spolehlivého prodejce, který nabízí kvalitní sušené ovoce.

Shrnutí

Sušené mango je vynikající svačinkou bohatou na živiny, nicméně faktem zůstává, že je plné cukru, proto byste jej měli konzumovat s mírou.

Pokud chcete benefity sušeného manga využít naplno, vždy vybírejte ovoce sušené v peci nebo na slunci bez siřičitanů a přidaného cukru.

Nezapomeňte si hlídat velikost porcí, ideální denní porce se pohybuje v rozmezí 30–40 g sušeného manga denně.

Sušené mango můžete přidat do exotického salátu, použít jej pro přípravu salsy nebo jej přidat do snídaňové kaše či řeckého jogurtu společně s granolou.

Zdroje: (1) www.fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/1102633/nutrients, www.dryingallfoods.com/7-health-benefits-of-eating-dried-mangoes





Celkem 2 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat