Prostreno.cz

Cukr číhá opravdu všude

Ať už jste se sami rozhodli, že omezíte přísun cukru, nebo vám to doporučil lékař, vězte, že na vás čeká řada nástrah, s nimiž se ve snaze najít potraviny bez cukru, budete muset vypořádat.

Máme pro vás několik rad, jak se cukru v jídle spolehlivě vyhnout a odhalit i ten „skrytý“.

1. Vždy čtěte složení

Máme tendenci se domnívat, že pokud je na nějakém výrobku deklarováno, jak je zdraví prospěšný, „natural“, apod., automaticky výrobci věříme. Jenže „zdravý“ ještě neznamená bez cukru. Takže pěkně pročtěte seznam ingrediencí, abyste dostali představu, co se ve výrobku skrývá.

2. Pozor na -ózy

Cukr nemusí být vždy pojmenovaný tak, aby bylo každému jasné, že se o cukr skutečně jedná. A proto se naučte, za kterými názvy se cukr také skrývá (je ho totiž spousta druhů). Obecně platí, že pokud ingredience končí na -óza, je velká pravděpodobnost, že se jedná o cukr (fruktóza, dextróza, maltóza, laktóza, sacharóza…). A pak jsou tu ještě další „triky“, jak cukr schovat. Například tím, že je do výrobku přidáno ovocné pyré či ovocná šťáva nebo nejrůznější sirupy.

3. Zdravý cukr?

Pravdou je, že cukr se ukrývá i v lidskému tělu prospěšných potravinách (např. med), a tak se někteří výrobci chlubí tím, že je produkt slazen mimo jiné právě medem či sirupem z agáve. Ano, tyto dobroty jsou opravdu zdravé, ale pokud se chcete či musíte vyhýbat cukru, pamatujte, že jejich základem je opět cukr (bez ohledu na to, kolik vitaminů a minerálů obsahují).

4. Pozor na ovocná pyré a džusy

Ovocné šťávy a pyré jsou trochu záludné. Jistě, obsahují spoustu vitaminů a minerálů, navíc vlákninu a rozhodně nám prospívají. Ovšem je v nich také velké množství cukru. Mimochodem, nenechte se zmást nápisem „bez přidaného cukru“ nebo nepřislazováno“ – neznamenají totiž, že je výrobek bez cukru, jen že ho výrobce ještě nepřidal navíc…

5. Kontrolujte sklenice

Že nesladíte kávu či čaj je chvályhodné, ale vaše snaha vyšumí do ztracena, pokud si dáte například limonádu nebo ledový čaj. Kupované nápoje jsou většinou plné cukru. Ano, vyrábějí se i se sladidly, stejně je lepší dodávat svému tělu nápoje zdravé, tedy v podobě vody nebo ovocných či bylinných čajů.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Srdíčkový koláč

(28 hlasů)

Skvělá snídaně s jahodami

(16 hlasů)

Omeleta s banánem

(7 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat