Prostreno.cz

Nejzdravějších jídla naší planety. Proč je zařadit do jídelníčku

Které potraviny jsou tak zdravé, že bychom je měli okamžitě zařadit do svého jídelníčku a už nikdy bychom se jim neměli vyhýbat? Možná budete překvapeni.

Citrony

Jen jeden citron denně pokryje doporučenou denní dávku vitaminu C, díky čemuž zvýšíte hladinu dobrého HDL cholesterolu a posílíte své kosti. Navíc flavonoidy obsažené v citronu pomáhají v boji proti rakovinotvorným buňkám a působí protizánětlivě. Pokud si přidáte citron do zeleného čaje, zvýšíte tím schopnost svého těla absorbovat antioxidanty v čaji obsažené až o 80 %.

Brokolice

Jedna středně velká brokolice obsahuje 100% denní dávku vitaminu K a 200% dávku vitaminu C. Také působí jako prevence proti několika typům rakoviny.

Hořká čokoláda

Tahle úžasná pochoutka dokáže snížit krevní tlak, je bohatá na flavonoidy a antioxidanty, které redukují špatný a zvyšují dobrý cholesterol. Mimochodem, tabulka hořké čokolády obsahuje asi 53 miligramů flavonoidů, zatímco mléčná jen necelých 14 mg.

Brambory

Jedna červená brambora obsahuje přes 60 mikrogramů folátů (patří do skupiny vitaminů B), což je přibližně stejné množství jako hrnek špenátu nebo brokolice. Sladké brambory pak obsahují spoustu vitamínu A. Klasické brambory jsou skvělou zásobárnou minerálů, jako je draslík, hořčík, zinek nebo vápník.

Losos

Losos je skvělým zdrojem omega-3 mastných kyselin, jež pomáhají chránit proti depresím, kardiovaskulárním chorobám a rakovině. Navíc obsahuje také niacin, látku, jež je spojována s prevencí Alzheimerovy choroby.

Vlašské ořechy

Také obsahují omega-3 mastné kyseliny, navíc dokáží ovlivňovat (pozitivně) naši náladu a také nás chránit před škodlivými slunečními paprsky (i když v tak malé míře, že ochranné krémy rozhodně nenahradí). Navíc antioxidant melatonin, který obsahují, pomáhá usnout.

Avokádo

Avokádo je bohaté na „hodné“ tuky, snižuje škodlivý cholesterol, obsahuje polovinu denní doporučené dávky vlákniny a 40 % folátů. Působí jako prevence kardiovaskulárních nemocí.

Česnek

Česnek je mocnou zbraní v boji proti bakteriím, působí jako přírodní antibiotikum. Navíc dokáže snižovat cholesterol a vysoký krevní tlak. Jen je třeba hlídat, abyste jej nepřevařili – po 10 minutách varu ztrácí množství důležitých živin.

Špenát

Ačkoli neobsahuje tolik železa, jak se myslelo v minulosti, patří mezi nejzdravější potraviny. Obsahuje totiž látky důležité pro zdraví našich očí, navíc patří mezi nejúčinnější přirozené zbraně v prevenci rakoviny.

Fazole

Působí jako skvělá prevence řady chorob – počínaje kardiovaskulárními nemocemi a konče rakovinou. Obecně platí, že čím tmavší fazole, tím více antioxidantů obsahují.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat