Prostreno.cz

Semínka jsou zkratkou ke zlepšení zdraví

Maková, sezamová, slunečnicová, nebo lněná. Opravdu jsou tolik prospěšná, jak se všude říká? Možná ještě o něco víc! Která vám ochrání srdce, posílí imunitu, zaženou nespavost a zatočí s rýmou?

Chcete si zachovat pevné zdraví a zajistit si tak dlouhý a kvalitně prožitý život? Nic vám nebrání. Vsaďte na semínka, která už zdaleka nevyhledávají jen vegetariáni a vyznavači RAW stravování! Naopak se poslední dobou těší stále větší oblíbenosti u široké veřejnosti, protože jsou zdrojem antioxidantů, minerálů, vitaminů a zdravých tuků. Se kterými se vyplatí navázat bližší vztah?

Slunečnicová semínka, pro krásu i dobrou náladu

Slunečnice není jen nádhernou okrasou, ale i bohatou pokladnicí prospěšných látek. Semena obsahují obrovské množství hořčíku, vápníku, fosforu, manganu, draslíku i železa. Regulují nervovou činnost, podporují produkci serotoninu, tedy hormonu štěstí, čímž přispívají k dobré náladě – a zbaví vás deprese. Také působí jako prevence aterosklerózy, srdečních onemocnění a minimalizují riziko krevních sraženin. Dále zahánějí nespavost, posilují vlasy i nehty a snižují cholesterol.

Sezamová semínka, něco pro imunitu

Věděli jste, že sezam je výborným prostředkem proti zácpě? Zároveň zvlhčuje sliznici střev a zlepšuje látkovou výměnu. Výhod má však víc. Třeba nezanedbatelné množství vápníku, který zachovává zdravé kosti, nechybějí ani vitaminy skupiny B, nasycené mastné kyseliny a vláknina. I tento poklad zahání chmury a neurózy, ale stejně dobře posiluje i obranyschopnost organismu.

Maková semena, ničitelé rýmy i zánětu dutin

Mák setý je rostlina pěstovaná především pro svá semínka. Pyšní se obsahem kyseliny stearové a linolové, sodíku, hořčíku, draslíku a vápníku – toho mají mimochodem dvanáctkrát více v porovnání s mlékem. Pokud trpíte na onemocnění dýchacích cest, jsou pro vás vhodnou léčbou. Navíc tišší bolesti nejrůznějšího původu a zabraňují vzniku osteoporózy.

Lněná semínka, ochránci srdce

Předností lněných semínek je, že patří mezi nejbohatší zdroje omega-3 a omega-6 mastných nenasycených kyselin, které jsou pro organismus nesmírně důležité. Mají projímavé a protizánětlivé účinky, čistí střeva, pozitivně ovlivňují trávicí ústrojí a dohlíží na zdraví močových cest. Rovněž chrání srdce i cévy, pomáhají při kožních problémech, migrénách a astmatu. Také platí za účinné preventivní opatření proti rakovině, což se přece hodí vždycky. A co vy, už máte vybráno, po kterých sáhnete?





Celkem 1 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat