Prostreno.cz

Vitaminy pro pomalejší stárnutí. Tyhle byste měli jíst denně

Nejste spokojení s tím, co vidíte v zrcadle? Pak si jako povinnou vzpruhu dopřávejte vitamin E, který stimuluje tvorbu kolagenu. Nezapomínejte však ani na „áčko“, jež zodpovídá za hydrataci pokožky a podporuje její integritu.

Je opravdu tak těžké dosáhnout bezchybně vypadající pleti a stárnout v pomalejším tempu? Teď si asi říkáte, že ano, protože mladistvá vizáž se neobejde bez častých návštěv kosmetického salonu a investice do hříšně drahých krémů, sér a dalších zkrášlujících produktů. Jenže co když to jde i jinak? Zkuste oblafnout kalendář pomocí pravidelné konzumace těchto vitaminů! Které by ve vaší každodenní stravě rozhodně chybět neměly?

Vitamin E jako recept na krásu

Jako antioxidant přispívá vitamin E k neutralizaci sloučenin způsobujících poškození buněk. Volné radikály podle odborníků nejenže nesou vinu za vznik rakoviny i kardiovaskulárních chorob, ale urychlují biologický proces stárnutí, čímž pochopitelně nahrávají tvorbě nenáviděných vrásek. Takže ano, „éčko“ je bezpochyby elixírem mládí, který navíc stimuluje tvorbu kolagenu, jež zachovává pokožku pružnou a elastickou.

Navíc zesvětluje tmavé skvrny a zlepšuje vzhled jizev. Odkud ho můžete čerpat? Zaměřte se na obilné klíčky, ořechy, mandle, sóju a olivový olej. Vsadit však můžete i na papriky, avokádo a špenát. Nezapomeňte si tedy tyhle potraviny připsat na nákupní seznam!

Vitamin C není jen posilovač imunity

Že „céčko“ si člověk musí hlídat jenom v zimě, když všude řádí bacily a chřipky? Tak to ani omylem. Věděli jste, že tato důležitá živina, kromě toho, že pomáhá předcházet rakovině, snižuje hladiny stresových hormonů a zlepšuje fyzickou výkonnost, také podporuje zdraví i vitalitu pokožky? Je to proto, že se také podílí na „výrobě“ již zmíněného kolagenu.

Vitamin, který je spojován hlavně s citronem, má však pod palcem i kvalitu vlasů a nehtů. Za doporučený denní „příděl“ se považuje něco kolem 60 mg. Se splněním tohoto cíle vám pomůže kapusta, brokolice, okurka, rakytník, brusinky, mrkev, česnek, ředkvičky, brambory, celer nebo cibule.

Vitamin A jako dodavatel hydratace

Pokud jste přesvědčení o tom, že „áčko“ je potřebné jen pro bystrý zrak, jste na omylu. Jeho pole působení je mnohem širší! I on funguje jako „brzda“ stárnutí, zatímco zvyšuje průtok krve, čímž napomáhá k lepší hydrataci pleti. Rovněž platí za prevenci černých teček a všemi silami podporuje integritu kůže. Kde ho naleznete? Doporučujeme soustředit svou pozornost k broskvím, sladkým bramborám, dýni, mangu a hovězím játrům.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat