Prostreno.cz

Návyky, kterými riskujete deprese. Na co si dát pozor

Na zdravou stravu vás moc neužije? Trávíte na sociálních sítích hodně času? Chodíte spát v pozdních hodinách? Takové zvyklosti vám mohou zhoršit psychické zdraví, tak říkajíc, jen to hvízdne!

Slovo deprese se používá k popisu často se překrývajících pocitů, což je ale hodně obecný a nicneříkající pojem. Jedná se totiž o závažnou dlouhotrvající poruchu psychiky projevující se sníženou schopností prožívat radost. Kromě smutku se toto onemocnění vyznačuje také úzkostí, podrážděností, neklidem, pesimismem či chronickou únavou. Výjimkou nejsou ani změny ve spacích a stravovacích návycích, bolesti hlavy nebo potíže s pamětí. Myslíte si, že něco takového vás potkat prostě nemůže? Ještě zadržte, neboť jistými denními návyky můžete jít depresi hezky naproti. Co přesně jí nahrává?

Úplně špatný jídelníček. A to vážně

Smažené hranolky z fastfoodu na rohu, limonáda plná umělých sladidel nebo rafinovaným cukrem napěchované sladkosti. Že něčím takovým nepohrdnete? Škodíte nejen svému žaludku a tělesným křivkám, v sázce je i vaše duševní kondice! Již mnoho studií s průkaznými daty objevilo přímou souvislost mezi konzumací nezdravých potravin a vznikem depresivních stavů. Odborníci si to vysvětlují tím, že určité složky obsažené v tučných nebo obecně nedoporučovaných „laskominách“ narušují chemické složení v mozku, čímž se riziko zmíněné poruchy podstatně zvyšuje.

Náklonnost k sociálním sítím

Kdo dnes nemá založený profil Facebooku, Twitteru či Instagramu, ten snad ani nežije. Ostatně, z expertních odhadů vyplývá, že sociální sítě jsou součástí každodenního života 600 milionů lidí po celém světě. Je tento fakt důvodem k oslavě? Bohužel nikoli. Každý vyznavač moderních komunikačních kanálů se totiž ihned po přihlášení ke svému účtu ocitá na tenkém ledě. Alespoň takhle to sdělují poznatky amerického výzkumu zveřejněné v časopise Journal of Social and Clinical Psychology. Z nich vyplývá, že čím déle se člověk zabývá příspěvky a statusy svých virtuálních přátel, tím větší je pravděpodobnost, že pocítí negativní emoce, včetně žárlivosti, vzteku, úzkosti a deprese.

Ponocování. I to se vám může vymstít

Chodíte spát v pozdních hodinách? Pak pro vás nemáme nejlepší zprávy. Nedávný americký průzkum uskutečněný univerzitou Binghamton, jež má sídlo v New Yorku, naznačuje, že jedinci, kteří spí něco kolem pěti hodin denně, mívají častěji depresivní nálady. Tedy samozřejmě oproti těm, co v peřinách každou noc tráví minimálně osm hodin. Vklouznete dnes do pyžama o něco dřív?






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat