Prostreno.cz

Pomocníci při hubnutí. Které jsou pro vás ty pravé

Hubnete? Pak se možná zajímáte, zda vám pomohou doplňky pro snížení tělesné hmotnosti. Odpověď je jednoduchá. Pokud cvičíte a dodržujete zásady zdravé výživy, jejich užívání není od věci. Kdo se ale ve všech těch extraktech má vyznat? Jak vůbec poznáte, která látka je pro vás ta správná?

Nejlepší doplňky k redukci tělesné hmotnosti pracují prostřednictvím určité kombinace snížení chuti k jídlu, snížení absorpce tuku, zvyšování svalové hmoty a spalování tuku. Bohužel, na trhu se často objevují výrobky, které tyto nároky nesplňují. Proto výživoví poradci doporučují nekupovat nepřirozené produkty a spíš se snažit vsadit na známé a bezpečné spalovače tuků. Které to jsou?

Kofein

Přirozeně se vyskytuje v kávě, čaji a tmavé čokoládě. Kofein je jednou z nejznámějších složek napomáhajících hubnutí. Pracuje tak, že zvyšuje metabolismus a podporuje schopnost těla spalovat tuky. Jedna studie prokázala, že konzumace kofeinu před tréninkem vede k účinnějšímu spalování kalorií a po cvičení potlačuje chuť na jídlo. I když to zní lákavě, vždy se ujistěte, že to s ním nepřeháníte. Příliš mnoho kofeinu může vést k nervozitě, úzkosti, nevolnosti a snížené citlivosti na inzulín. To ve výsledku přispívá k přibírání na váze!

Extrakt ze zeleného čaje

Extrakt ze zeleného čaje patří k populárním doplňkům na snížení hmotnosti. Obecně je známý pro přítomnost antioxidantů. Konkrétně zelený čaj obsahuje katechiny, přírodní antioxidant z chemické rodiny nazývané flavonoidy. Extrakt z tohoto zázraku slibuje spalování břišního tuku, často spojeného se zánětem a onemocněním. Extrakt je typicky dobře tolerován bez vedlejších účinků, s výjimkou osob s vysokou citlivostí na kofein.

Konjugovaná kyselina linolová

Konjugovaná kyselina linolová (CLA) je skupina chemikálií nacházejících se v kyselině linolové s mastnou kyselinou. Užívání CLA (denně) může omezit tělesný tuk snížením chuti k jídlu, zvýšením metabolismu, budováním svalů a rozpadnutím tukových buněk. CLA najdete v několika rostlinných zdrojích, včetně oleje z granátového jablka. Pokud dáte přednost kupovanému produktu, dbejte na výběr přírodních a vysoce kvalitních ingrediencí. Mezi známé nežádoucí účinky spojené s užíváním CLA patří trávicí problémy, jako je zácpa, měkká stolice nebo průjem.

Kajenský pepř

Výzkumy ukazují, že polovina lžičky kajenského pepře zbavuje chuti k jídlu, čím dochází ke snižování přijatých kalorií. A co víc, potraviny s kapsaicinem, tedy aktivní složkou v kajenském pepři a chilli papričkách, zvyšují metabolismus o 15 až 20 procent. Velké množství kapsaicinu však může u některých lidí způsobit gastrointestinální potíže.

Extrakt ze zelené kávy

Extrakt ze zelené kávy pochází ze syrových, nepražených kávových zrn. Jedná se o koktejl plný antioxidantů, do něhož patří kofein a kyselina chlorogenová (CGA). Tento extrakt může pomoci absorbovat sacharidy z trávicího traktu. Studie naznačují, že kyselina chlorogenová je schopná redukovat tuk uložený v játrech a pomáhat při spalování tuků. Nežádoucích účinků je přitom málo, ale mohou zahrnovat nespavost, úzkost a bolesti hlavy.

Co když se nemůžete rozhodnout?

Pokud si myslíte, že doplněk ke ztrátě hmotnosti vám na cestě za štíhlou postavou bude užitečný, vždy přihlížejte k tomu, co od něj vlastně chcete. Toužíte potlačit chuť k jídlu, spálit tuk nebo podpořit svůj metabolismus? Vybírejte podle těchto vstupních dat, určitě vsadíte na správnou kartu!





Vložit můj recept

Reklama

Zdravě se Sabčou

Všechna videa
16:32

Kardio trénink

Kardio trénink
15:24

Full body trénink

Full body trénink
17:41

Core cvičení

Core cvičení
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat