Prostreno.cz

Škodlivé návyky bránící hubnutí

Chcete se pomalu připravit na plavkovou sezonu? Jenže ouha, i přes veškerou snahu jste zatím neshodili ani deko. Potíž může být v tom, že se až příliš spoléháte na nízkotučné potraviny nebo často ponocujete. A proč proti vám stojí i stres, s nímž si nevíte rady?

Ať děláte, co děláte, digitální váha vám stále tvrdohlavě ukazuje stejné číslo? A to dbáte o pravidelný pohyb, příkladně se stravujete a striktně dodržujete pitný režim. Tak kde je problém? Za neschopností zhubnout mohou stát i tyto zdánlivě nevinné návyky, které vám házejí pomyslné klacky pod nohy!

Kupujete výhradně nízkotučné potraviny

Když vyrazíte na nákup, běžně házíte do košíku nízkokalorické jogurty, sýry a nápoje? Tudy cesta k vysněným křivkám paradoxně nevede. Produkty, jež mají na obale napsáno magické slovíčko „light“ mají zcela opačný efekt! V hojné míře obsahují umělá sladidla typu aspartam, sukralosa a sacharin, což jsou látky spojované se zpomaleným metabolismem a poškozenými játry. Nevěříte? Nedávná americká studie odhalila, že konzumenti těchto „dietních dobrot“ mají oproti jejich odpůrcům více tělesného tuku. A to jako vážně!

Necháte se snadno vytočit? To je špatně

Nebudeme si nic namlouvat, vyšponované nervy neprospívají absolutně ničemu. Pokud jste často nervózní, nečekejte, že vám práce v podobě rýsování křivek půjde jako po másle. Stres totiž zvyšuje hladinu kortizolu, což se vám vůbec „nehodí do krámu“. Zvýšené množství tohoto hormonu podle odborníků negativně ovlivňuje hladinu cukru v krvi, brání spalování kalorií a ještě způsobuje chutě na sladké. Zkuste si tedy zachovat chladnou hlavu, jinak jsou všechny zeštíhlující ambice marné.

Ponocování jako strůjce všeho špatného

A teď ruku na srdce, kolik hodin denně trávíte v pyžamu? Jestli je to něco kolem pěti až šesti, protože po nocích doháníte resty do práce, nedivte se, že se vás nadbytečná kila drží „jako klíště“. Dostatek kvalitního odpočinku má při hubnutí zásadní roli! Ve spánku totiž tělo produkuje svůj největší spalovač tuku - růstový hormon. Ten spotřebovává tělesnou energii a odebírá ji z tukových polštářků. Alespoň tak to uvádí německý výzkumník Detlef Pape ve své knize „Hormonální dieta“, kterou napsal ve spolupráci s dalšími dvěma odborníky specializujícími se na redukci váhy.

Zdroj: www.healthline.com, www.eatthis.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s jarní cibulkou

(28 hlasů)

Jarní snídaně s ředkvičkou

(21 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat