Prostreno.cz

Ovoce a zelenina s velmi nízkým obsahem cukru

Snažíte se omezit denní příjem cukru, ale nevíte, jak na to? Nebo patříte k diabetikům a cukr je pro vás zlo? Pak si asi hlídáte, jakou potravinu si můžete nebo naopak nemůžete dovolit. Které druhy zeleniny a ovoce patří k těm nejvhodnějším?

Pochopitelně, že v některých případech se cukr jeví jak nepřítel. Ale ani tak nic není ztraceno. Jeho příjem se dá snížit s těmito potravinami!

Hlávkový salát

Hlávkový salát je obzvláště zdravý pro posílení imunity, protože je bohatým zdrojem folátu, manganu a železa. Také obsahuje vitaminy skupiny B a vitaminy A, C, D, E a K. V 100 gramech salátu je asi 0,8 g cukru, což je v porovnání s pečivem dvacetkrát menší množství.

Chřest

Chřest byl používán v mnoha kulturách k léčbě různých nemocí. Jeho charakteristika? Nulový tuk a prakticky žádný cukr. Navíc je plný důležitých živin, které jsou pro tělo velmi prospěšné. Sluší se také uvést, že působí jako diuretikum a „urychlovač“ metabolismu. Jinak je domovinou pro vitaminy A, C, E, K, B6 a minerály, jako je železo, měď, folát. Najdete v něm i bílkoviny.

Brokolice

I brokolice je prakticky bez tuku a cukru. S každou porcí svůj organismus obohatíte o vitaminy A, C, D, E, K, dietní vlákninu, vápník a další živiny včetně železa, fosforu, zinku a draslíku. Brokolice také obsahuje jeden z nejsilnějších antioxidantů a její zdravotní přínosy zahrnují léčbu kožních problémů.

Růžičková kapusta

Růžičková kapusta se používá v mnoha salátových receptech a je jednou z nejzdravějších možností, které můžete zvážit, pokud chcete příjem cukru omezit. Růžičková kapusta má také anti-karcinogenní vlastnosti, které z ní činí prostředek proti rakovině.

Zelí

Ano, i zelí symbolizuje mnoho živin a zdravotních výhod. Je bohaté na vitaminy A, C, D, E a K. Mimo jiné se může pochlubit i minerály, konkrétně vápníkem, železem, hořčíkem, zinkem a sodíkem. A profil cukru a tuku je velmi příznivý, stejně jako u rajčat či červené řepy.

Červený grapefruit

Grapefruit je jedním z nejúčinnějších léků na kašel a nachlazení. Zároveň se jedná o další potravinu s nulovým obsahem tuku. Jeho účinné látky snižují obsah cukru v krvi, proto jej odborníci diabetikům doporučují jednou denně.

Avokádo

Avokádo je další z potravin s nízkým obsahem cukru a tuku. Pochlubit se může i dietní vlákninou, minerály, jako je draslík a měď, a základními vitaminy E, A, K, B6 a C. Nechutná-li vám, můžete si ještě dopřát vodní meloun, jablka, papáju, broskve, meruňky či borůvky.

Zdroj: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3649719/ - celý článek






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Kokosové lívance

(29 hlasů)

Dušené houby na toastu

(25 hlasů)

Domácí granola

(2 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat