Prostreno.cz

Druhy ořechů, které se vyplatí jíst pravidelně

Regulace cholesterolu, skvělá paměť nebo vítané uklidnění při nervozitě a stresu? Ano, tohle všechno vám zprostředkují ořechy, jež zároveň dodávají energii a prospívají trávení. Dáte si lískové, kešu nebo arašídy?

Že ořechy jsou úplně obyčejné a nemají absolutně co nabídnout? Ale kdeže! Na to, že právem patří na seznam zdravých potravin, odborníci poukazují poměrně často. Pokud na ně nejste alergičtí, neexistuje žádný důvod, proč si jejich prostřednictvím „nesmlsnout“ i na báječných pozitivech. Který druh na vás zapůsobí nejvíc?

Lískové, něco pro dietáře

Jste právě uprostřed snažení o redukci váhy, proto cvičíte od rána do večera? O důvod víc, proč si dát hrstku lískových oříšků. A nejlépe denně! Poskytnou vám totiž aminokyselinu zvanou arginin, která přímo ovlivňuje produkci oxidu dusnatého a tím i krevní oběh. Výsledkem je pak efektivnější zásobení svalů živinami, lepší výkonnost při tréninku i větší schopnost regenerace. Tím ovšem výhody těchto kulatých plodů ani zdaleka nekončí. Experti se shodují v tom, že příznivě ovlivňují i mozkové funkce, tlumí symptomy alergií a zpevňují cévy, zatímco díky obsahu kyseliny olejové regulují cholesterol.

Kešu, blaho pro zuby i nervy

Také úroda tropického stromu ledvinovníku západního je vřele doporučována s tím, že z ní plynou úžasné benefity. Španělští lékaři se na základě vlastního výzkumu domnívají, že kešu předchází žlučovým kamenům a vykazují terapeutické vlastnosti, tudíž jsou harmonizátory psychiky při nervozitě a stresu. Poklady typického tvaru také dodávají energii, ulevují od bolestivé menstruace a usnadňují trávení. Rovněž zesilují obranyschopnost a bojují proti bakteriím ničícím zubní sklovinu.

Arašídy jako prevence vážných chorob

No dobře, arašídy jsou sice luštěninou, nicméně drtivá většina populace je považuje za ořechy a tak s nimi také nakládá. Dary podzemnice olejné pocházející z jižní Ameriky kontrolují hladinu cukru v krvi, příznivce ovlivňují kognitivní funkce a vlivem vysokého podílu bílkovin podporují růst svalové hmoty. Specialisté se na základě mnoha nezávislých studií domnívají, že arašídy fungují jako křupavá prevence rakoviny a kardiovaskulárních chorob, přičemž zachovávají pravidelné pohyby střev a navozují pocit sytosti, čímž vás ochrání před „vlčím hladem“.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Špenátová omeleta

(31 hlasů)

Snídaně s malinami

(18 hlasů)

Vaječná omeleta s lososem

(34 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat