Prostreno.cz

Krátký odpolední šlofík přispívá k nadváze

Jedna aktuální (další v řadě) americká studie dokazuje, že kvalitní spánek není důležitý jen pro dobré zdraví, ale má i velký vliv na naši tělesnou váhu.

Ráno se vzbudit dobře vyspaní a odpočatí se v naší uspěchané době stalo spíše vzácností. Přitom noční klid hraje důležitou roli pro náš dobrý zdravotní stav, protože během něj si naše tělo dokáže odpočinout od všeho namáhání a útrap a zregenerovat a doplnit síly do dalšího dne. Existuje ale i další důvod pro to, abyste večer chodili včas do postele: kvalita spánku rozhoduje o naší tělesné váze.

Kratší spánek se ukáže na bocích

V jedné studii byly vyhodnoceny údaje od 120 000 osob, které dva roky zjišťovaly a měřily svůj spánek a tělesné cvičení pomocí speciální aplikace. Výsledky ukázaly, že osoby s nadváhou s BMI (body mass index) 30 spaly v průměru o 15 minut méně než ti účastníci, jejichž BMI se pohybovalo ve zdravém rozmezí.

Špatný spánek rozhodí hormonální rovnováhu

Tyhle poznatky jen podporují to, že náš spánkový vzorec hraje důležitou roli pro zdraví a zdravou váhu. Mnoho dalších studií už ukázalo spojitost mezi poruchami spánku a přibíráním na váze. A důvod? Nedostatečný spánek dokáže rozhodit celou hormonální rovnováhu. Zkrácený noční odpočinek má za následek jen hladové ataky díky vysokým hodnotám hladového hormonu ghrelinu a nízkým hodnotám leptinu – tedy hormonu sytosti. Po špatné noci díky nim v průměru zkonzumujeme až o 300 kalorií za den více. 

Vsaďte na večerní rutinu

Abyste tyhle dva hormony potkávali co nejméně, doporučují lékaři spát alespoň sedm hodin. To se lehce řekne – nakonec každý máme jiné spánkové vzorce. Existuje několik všeobecných pravidel, které pomohou zdravý noční klid s vaším životem sloučit. První rada je chodit do postele vždy ve stejnou hodinu. Dále nepít kávu nebo jiné kofeinové nápoje pozdě odpoledne a večer. A alespoň 30 minut denně strávit na čerstvém vzduchu. Pak už klidnému a kvalitnímu spánku nic v cestě nestojí.





Celkem 0 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů
Prostreno.cz

Pro účast v testování se registrujte nebo přihlaste.

Přihlásit se přes Bety Registrovat