Prostreno.cz

Zbavte se tuků rychlostí blesku

Existuje mnoho způsobů, jak spálit kalorie. Ale před drastickou změnou stravy nebo zahájením jakéhokoli cvičebního režimu musíte mít plán. Sestavte si ho na míru, neztraťte motivaci a zbavte se tuků rychlostí blesku!

Zdravý dospělý jedinec potřebuje pro základní tělesné funkce 2000 kalorií, díky kterým dýchá, přijímá a zpracovává potravu, chodí a obecně existuje. Jestliže je denní energetický příjem v rovnováze s výdejem, tělesná hmotnost zůstává na stejných hodnotách. Jakmile však výdej energie příjem převýší, tělo začne hubnout. Zrovna o tohle teď usilujete?

Nepodvádějte!

Nejdříve zjistěte, jak na tom zrovna jste, a začnete si zapisovat vše, co přes den sníte a vypijete. Nic nevynechávejte. Každé jablko, čokoládová tyčinka i káva s mlékem musí mít na seznamu své místo. Pro přesnou představu, o jakou energetickou zátěž se jedná, vám poslouží kalorické tabulky potravin a nápojů. Všechny dobroty porovnejte. Z výsledného čísla, které díky tabulkám získáte, pomyslně odkrojte 2500–3000 kJ. Ty při hubnutí musejí pryč. Jak se jich zbavit?

Zvažte se a přeměřte

Pro začátek je třeba zaměřit se na snížení příjmu kalorií a intenzivní cvičení, při kterém spálíte asi tak 1000 kalorií. Tím se vytvoří kalorický deficit a podhoubí pro okamžité spalování tuků. (Začátečníkům, kteří s redukcí váhy začínají, se tuky spalují rychleji než ostatním.) Cílem je zhubnout půl kila až jeden kilogram týdně. Pomalejší, postupné hubnutí totiž předchází dlouhodobým zdravotním komplikacím. Po ruce mějte váhu a metr. Zvažte se a přeměřte, ať můžete sledovat, jak postupujete.

Když se poprvé zvednete z gauče

Velmi efektivní je kupříkladu běh, při kterém organismus spálí 850 kalorií za hodinu. Budete však muset běžet 4 hodiny, abyste se oněch 3000 kalorií zbavili. Proto je tak důležité dbát i na redukční jídelníček. Hodinové plavání spálí 700 kalorií, squash trvající stejný čas se postará o úbytek 850 kalorií, intenzivní jízda na kole představuje minus 850 kalorií. Vhodný je ale i tanec, pilates, jóga nebo HIIT, tedy intenzivní intervalový trénink, při kterém se střídá cvičení o vysoké zátěži se cvičením o nízké zátěži či s úplným odpočinkem (lze praktikovat i doma před televizí). A jak je to s jídelníčkem?

Jak často stoupat na váhu?

Zajistěte, aby vaše tělo dostalo potřebnou výživu i přes pokles kalorií. Jezte zeleninu a celozrnná zrna s vysokým obsahem vlákniny, ale nízkým obsahem kalorií. Dopřávejte si osvěžující nápoje, jako je zelený čaj, který podporuje metabolismus, po ránu pijte sklenici vody s citronovou šťávou. Zařaďte do své stravy libové maso jako zástupce bílkovin.

Fyzické aktivity střídejte, proměňujte, navyšujte či snižuje podle potřeby a denního energetického příjmu. Není to věda. Za pár dní či týdnů vám pohyb přiroste k srdci a první pozitivní výsledky zajistí motivaci a chuť pokračovat. Měřte se a važte jednou týdně vždy v určitou část dne, ideálně ráno před snídaní. Častější „kontroly“ se z psychologického hlediska nedoporučují.





Celkem 0 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s parmezánem

(17 hlasů)

Omeleta s jarní cibulkou

(28 hlasů)

Snídaně z lásky

(35 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat