Prostreno.cz

Pokračování přehledu škodlivých potravin

Minule jsme vám představili potraviny, jejichž škodlivý účinek na zdraví je všeobecně známý. V tomto díle poznáte i takové potraviny, které nám ubližují mnohem více, protože se tváří jako „neškodné“.

U potravin s nechvalnou pověstí jako je fast food, sladkosti nebo uzenina, se snažíme dávat si pozor, jak často si jejich „jedy“ pustíme do těla. V případě, že si jejich chuť užíváme jen minimálně, není jejich škodlivost tak vysoká, jako například u potravin, o kterých se domníváme, že jsou dokonce „zdravé“. Kde na nás číhá nebezpečí?

Tavený sýr

Nebezpečí spočívá v tavících solích. To je především kyselina fosforová, která tělu ubírá minerální látky, zatěžuje ledviny a zvyšuje krevní tlak. Nedostatek minerálních látek, špatná funkce ledvin a vysoký krevní tlak jsou příznaky až vysokého věku.

Limonády

Je jedno, jestli pijete limonády s cukrem nebo umělými sladidly, pokud jich pijete příliš mnoho, riskujete rychlejší stárnutí a škodíte svému zdraví. Většina z nich obsahuje neuvěřitelné množství cukru – například v ovocném džusu může být na litr až 100 g cukru. A cukr zbavuje kůži elasticity, takže vznikají vrásky, ale i celulitida, protože molekuly cukru se vážou s bílkovinou. Tohle spojení se ukládá v tkáních jako pancíř. Pokud ze strachu z cukru pijete raději limonády bez cukru (tedy v light verzi), ani tak neděláte nic dobrého. Studie prokázaly, že existuje souvislost mezi konzumací takových nápojů a vznikem srdečního infarktu a mozkové příhody. 

Tuňák

Existuje mnoho důvodů, proč nejíst tuňáka. Jednak je to vysoký obsah rtuti, která, uložená v mozku, podporuje stárnutí a srdeční infarkt. Tedy přesně opak toho, co si milovníci ryb od jejich konzumace slibují. Tuňák sice dodává tělu omega-3-mastné kyseliny, ale znečištění moří průmyslem vede k tomu, že škodlivost rtuti mnohonásobně předčí pozitivní účinek mastných kyselin.

Bílá mouka

Aby bílá mouka zářila, nehrudkovala se a vydržela dlouho, musí projít celou řadou zpracovatelských procesů. A z původně zdravé základní potraviny se rázem stane výrobek, který stále častěji vede k nesnášenlivosti. Stále více lidí také trpí citlivostí na pšeničná lektin, o kterém je známo, že poškozuje střevní mikroflóru, podporuje vznik zánětů a pojí se na červené krvinky v krvi. Tím se krev stává nositelem a riziko vzniku krevních sraženin stoupá.

Chuťovky

Slané, tučné a plné látek, které způsobují stárnutí. Brambůrky, preclíky, popkorn a podobné chuťovky obsahují celý koktejl stárnoucích látek – od akrylamidu přes zvýrazňovače chuti a trans tuky. Zhoršují prokrvení, pleť je vrásčitá a bledá, všechny orgány snižují svojí funkci.

Donuty a koblihy

Obsahují mnoho nezdravých trans tuků a k tomu hodně cukru. Americké donuty i české koblihy se pečou v tuku a často mají cukrovou nebo čokoládovou polevu. Díky tomu urychlují stárnutí dvakrát tolik. Hodně cukru podporuje vznik cukrovky a zhoršuje stav pleti, trans tuky poškozují buňky a cévy.

Káva

Pokud vypijete denně více než pět šálků kávy, riskujete předčasné vrásky. Protože velké množství kofeinu odvodňuje tělo a s močí docházejí z těla i minerální látky. Pleť se vysušuje, je bledá a méně elastická. V malém množství se ale káva považuje za zdravou.

Alkohol

Podobně je to s alkoholem. Abyste odbourali jed, musí jet játra hodně přesčas. Přitom vyčerpá mnoho vitaminů a minerálních látek, které by jinak podpořily mladistvost, takže dochází k rychlejšímu stárnutí. To platí především tehdy, pokud pijete alkohol pravidelně a ve větším množství.

Zdroj: life line





Celkem 2 komentářů

Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat