Prostreno.cz

Na oteklé nohy povolejte hořkou čokoládu a epsomskou sůl

Oteklé nohy a kotníky mohou být příznakem zadržování vody. Na vině je dlouhé stání, nadváha, cestování nebo třeba těhotenství.  Jak jim ulevit? Zabírá epsomská sůl, čokoláda nebo ořechy!

Oteklé kotníky a otoky nohou jsou běžné a obvykle nepředstavují důvod k obavám, zvláště pokud jste hodně stáli nebo chodili. Dopřejte jim odpovídající péči!

Zvedněte nohy nad úroveň srdce

Pokud máte oteklé nohy nebo kotníky, vsaďte na radu našich babiček. Nechte gravitaci, aby pracovala ve váš prospěch. Zvednutí nohou nad úroveň srdce pomáhá odvádět nahromaděnou tekutinu z dolních končetin. V zásadě tím pomáháte svému oběhovému systému. Jestli nemáte tu možnost, změňte pohyb. Pakliže dlouho sedíte, jděte se projít. Dlouho stojíte? Sedněte si. Pohyb kolen a ohýbání kotníků může zabrat.

Použijte kompresní punčochy

Kompresní neboli stahovací punčochy (lýtkové či stehenní) podporují správnou funkci žilních chlopní a zlepšují krevní oběh. K dostání jsou v každých zdravotnických potřebách, kde vám také poradí s jejich výběrem. Ujistěte se, že si domů odnesete pár, který není příliš těsný. Kompresní punčochy si oblékněte hned ráno a nechte si je na sobě, dokud vám to bude příjemné. A večer si připravte osvěžující lázeň.

Vykoupejte se v epsomské soli

Epsomská sůl, pojmenovaná po hořkém slaném prameni v Epsom v hrabství Surrey v Anglii, ve skutečnosti není sůl, ale přirozeně se vyskytující čistá minerální sloučenina hořčíku a síranu. Epsomská sůl, která je již dlouho známá jako přírodní lék na řadu nemocí, má četné zdravotní přínosy. Snižuje zánět, vytahuje toxiny a podle studií zjemňuje a hydratuje pokožku (1).

Jezte potraviny bohaté na hořčík

Zadržování vody a doprovodné otoky mohou být známkou nedostatku hořčíku. V takovém případě se vyloženě nabízí tento minerál zahrnout do svého jídelníčku. Mezi potraviny s vysokým obsahem hořčíku patří ořechy a semínka (mandle, kešu, lněné semínko, arašídy a dýňová semínka), špenát, luštěniny (černé fazole), avokádo, banány, celá zrna bohatá na vlákninu (quinoa), nízkotučné mléčné výrobky (mléko, jogurt) či hořká čokoláda.

K nadměrným ztrátám hořčíku může dojít u lidí užívajících některé léky na diabetes. V ohrožení jsou také alkoholici. Vždy, když se otoky nohou a kotníků objeví, omezte příjem soli, která způsobuje zadržování vody. Pakliže souběžně s tím zaznamenáte puchýře, zarudnutí, zvýšenou a dlouhotrvající bolest, popřípadě se otok objeví pouze na jedné straně, ihned kontaktujte svého lékaře.

Zdroje: (1) www.pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15689218/, wwwhealth.clevelandclinic.org, www.seasalt.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s banánem

(7 hlasů)

Snídaně z lásky

(35 hlasů)

Velké jablkové palačinky

(16 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat