Prostreno.cz

Potraviny pro zdravou střevní flóru

Střevní problémy jsou zlo, které trápí mnoho lidí. A přesto je pro většinu lidí nepříjemné tuto otázku nastolit. Zdravá střevní flóra je neuvěřitelně důležitá pro zdraví. Hlavním úkolem střeva je trávit naše požité potraviny. Odpuzuje patogeny a reguluje absorpci a uvolňování vody. Kromě toho se zde produkují různé hormony, jako je estrogen. Střevo a střevní flóra také hrají velmi důležitou roli v našem imunitním systému.

Pokud střeva nefungují tak, jak by měla, mohou se objevit nepříjemné příznaky, jako je nadýmání, křeče nebo nevolnost. Důvody pro to mohou být velmi odlišné. Častými spouštěči takových stížností jsou mimo jiné potravinové intolerance, nesprávné stravovací návyky, ale také stres.

Nadýmání, křeče nebo nevolnost

Střeva potřebují čas na trávení jídla. V tom ho můžete podpořit již během příjmu potravy tak, že budete jíst v klidu a jídlo si vychutnávat. Ráno střevo funguje obzvláště dobře a je spokojené, pokud mu dodáte cenné vitaminy, bílkoviny a vlákninu. Ale ani oběd byste neměli podceňovat, protože i když pro mnoho lidí má jako své hlavní jídlo pouze večer, střeva naopak tráví mnohem lépe právě v poledne.

Pro ty, kteří mají chuť na sladké, je tu další speciální tip: Nejlepší je dát si něco přímo po obědě a nezatěžovat střeva v přestávkách na odpočinek kvůli několika gumovým medvídkům. Kromě toho tělo vždycky podpoříte dostatkem tekutin.

Potraviny pro zdravá střeva

Chcete-li podpořit střevní flóru a chránit se před střevními problémy, občas stačí sáhnout je po správných potravinách.

Kvásek proti škodlivým bakteriím

Kvásek obsahuje bakterii nazvanou Lactobacillus reuteri, která má probiotický účinek. Chléb vyrobený z kvásku může proto pomoci v boji proti škodlivým bakteriím ve střevě nebo je zabíjet. Kromě toho by měl pomoci například proti infekcím salmonelou a snížit riziko žaludečních vředů.

Tmavá čokoláda pro dobré nervy a svaly

Je známo, že tmavá čokoláda má vysoký obsah hořčíku. Je tedy dobrá pro nervy a svaly, pomáhá při stresu, a navíc skvěle chutná. V kakau najdete dokonce i železo a zinek. Konzumovaná s mírou má protizánětlivý účinek a stimuluje metabolismus.

Zelí k detoxikaci střev

Ačkoli zelí není úplně populární, má velmi pozitivní vliv na střevní flóru. Snižují špatné střevní bakterie a ty, které produkují toxiny. Nezáleží na tom, jaký druh zelí si dáte – od brokolice až po růžičkovou kapustu – všechny vaše střeva účinně detoxikují.

Vlašské ořechy pomáhají cévám

Ořechy obsahují omega-3 mastné kyseliny a mají protizánětlivý účinek na vnitřní stěny našich cév. Mohou také inhibovat takzvané bakterie Clostridium.

Kiwi podporuje trávicí proces

Pomáhá také s trávicím procesem a má antibakteriální účinek díky mnoha vitaminům a antioxidantům.

Cibule bojuje proti zánětu ve střevě

Pórek a cibule obsahují velké množství antioxidantů a stimulují bakterie v tlustém střevě k produkci zdravých mastných kyselin s krátkým řetězcem.

Černá káva stimuluje střevní motoriku

S kávou trénujete svaly tenkého a tlustého střeva. Výsledkem je, že potravinová kaše se ve střevech přepravuje rychleji. V důsledku toho trpíte méně nadýmáním nebo zácpou. A nejlepší ze všeho je, že hořké látky v nápoji snižují chuť na sladkosti.

Lněné semínko zasytí

Vlákno v lněném semínku v žaludku a střevech bobtná a dlouhodobě zasycuje. Kromě toho semínka činí stolici objemnou a měkkou, čímž podporují pravidelnost.

Jogurt pomáhá proti zánětlivému onemocnění střev

Jogurt obsahuje přátelské bakterie ve formě probiotik, které mohou pomoci proti zánětlivým onemocněním střev, zácpě a průjmu.

Psyllium jako lék na zácpu

Indická semena psyllia jsou přirozeným bobtnajícím činidlem a změkčují stolici. V důsledku toho podporují trávení a zkracují dobu střevního průchodu.

Podmáslí a kefír zklidňují a posilují střevní flóru

Podmáslí a kefír obsahují probiotické mikroorganismy, které mohou mít pozitivní vliv na zdraví střev.

Můžete však také posílit střevní flóru i jinými způsoby. Například tím, že začnete od nuly –⁠ vyčistěte střeva psyliem, lněným semínkem, pšeničnými otrubami a podobně. Tyto produkty mají ve větším množství projímavý účinek. Proto je nejlepší prodiskutovat svůj projekt s lékařem. Taková detoxikační kúra může být šancí změnit od nuly stravu, nebo přivést střeva zpět kurčitému základu.

Abyste dostali své zažívací problémy pod kontrolu, často stačí udělat ve stravě malé změny. Zkuste jíst pomalu a klidně, aby váš žaludek měl čas trávit a vyhněte se zbytečnému pojídání, abyste žaludek a střeva ochránili. 

Zdroj: www.fitforfun.com, www.healthline.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na večeři

Více tipů

Rybí karbanátky

(5 hlasů)

Dušená zelenina s rýží

(2 hlasů)

Játra dušená s paprikami

(4 hlasů)

Reklama


Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat