Prostreno.cz

Mražené vs. čerstvé: Které je zdravější? Výsledek vás překvapí

Už se také těšíte až pulty zaplní čerstvé voňavé jahody a třešně, nebo si je dopřáváte po celý rok zmrazené? Mražené versus čerstvé. Jak je to doopravdy s ovocem a zeleninou? Kde najdete více živin? Na toto téma se vedla nejedna diskuse. Nyní vědci přišli se zajímavou odpovědí. Tohle byste nečekali!

Tvrzení, že mražené ovoce a zelenina jsou pouze zbytky jinak čerstvého ovoce, které bychom pro své vlastní dobro neměli konzumovat, už dávno neplatí.

Podle odborné studie jsou dokonce mražené potraviny zdravější než ty, které najdeme na pultech v čerstvém stavu. A čím to páni vědci vysvětlují?

Mražené vs. čerstvé

„Mražené ovoce a zelenina mohou být zdravější, mohou obsahovat vyšší množství vitaminů a účinněji bojovat i proti rakovině než čerstvé produkty z obchodu," uvádí dailymail.co.uk na základě dvou odborných studií a pokračuje „Ve dvou ze tří případů mražené ovoce a zelenina skórovaly lépe, co se týče sloučenin antioxidantů, včetně vitaminu C, polyfenolů, antokyanů, luteinu a beta-karotenu. " Tyto látky jsou považovány za vynikající prostředek při prevenci proti rakovině, také podporují správné funkce těla, mozku a očí.

Může to být skutečně pravda?

Vědci to celé vysvětlují tak, že záleží na tom, kdy se ovoce či zelenina zamrazí. Pokud dodavatel je zároveň producentem, měli by být nabízené výrobky té nejlepší kvality, protože je po sklizni může neprodleně zamrazit. Právě kvůli tomu se považuje to mražené za zdravější.

Ztráta živin

Už po třech dnech u nás v lednici nebo na pultech obchodů, ztrácejí čerstvé potraviny živiny a vitaminy, kterými se mohou jinak pyšnit. Pokud jsou však ihned zamrazené, uchovají si i svoje antioxidanty a látky, kterými disponují. Čerstvé ovoce, které k nám cestuje stovky kilometrů, tak už nedorazí ani s polovinou zdravých a potřebných látek. Naopak, mražené ovoce je po rozmrazení stále má.

Mražení vlastních produktů ze zahrádky

Trik s brčkem

Jistě znáte důmyslné igelitové pytle na uskladňování oblečení, ze kterých vzduch vysajete pomocí vysavače, a vytvoříte pěkné vakuované balíčky. Stejným způsobem můžete ukládat i potraviny do mrazáku, zaberou méně místa a hlavně budou obsahovat minimum vzduchu. A jak na to? Vystačíte si s obyčejným brčkem a takzvaným ZIP sáčkem. Potraviny dejte do sáčku, do jednoho rohu si připravte brčko a sáček pevně „zipem“ uzavřete co nejtěsněji k brčku. Poté vzduch jednoduše „vycucněte“, vytáhněte brčko a rychle dovřete. Hotové balíčky mohou putovat rovnou do mrazáku, ušetří místo, dlouho vydrží, a navíc uvnitř nebudete mít tolik námrazy, až je za nějaký ten čas vyndáte.

Bylinky mražené v oleji

Pokud chcete zachovat bylinkám barvu a aroma zamrazte je nejlépe s olejem. Bylinky nasekejte na potřebnou velikost. Naplňte jimi tvořítka na led do 2/3. Zalijte olivovým olejem nebo rozpuštěným máslem. Opatrně přetáhněte potravinářskou fólií a přes noc zmrazte. Pak vyloupněte z tvořítek a uchovávejte v mrazáku v dobře popsaných plastových sáčcích či krabičkách.





Vložit můj recept

Reklama

Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat