Prostreno.cz

Potraviny, které zrychlí váš metabolismus

Po svátečním hodování většinou nějaké to kilo přibereme, ale nemusíte si s tím lámat hlavu - do léta je ještě daleko a pár kilo navíc zvládnete dát dolů raz dva. Máme pro vás hned 12 potravin, které nastartují váš metabolismus a pomohou vám při hubnutí.

Jaké potraviny si můžete dopřát?

1. Grapefruit

Nepatří zrovna mezi nejpopulárnější ovoce, není pro mlsné jazýčky kvůli své hořké chuti, ale přesto našemu tělu přináší spoustu důležitých látek. Obsahuje vitaminy C, B1 a K a pořádnou porci flavonoidů. Grep podporuje přeměnu cukrů a je velmi ceněným spalovačem, potlačuje chuť na sladké, snižuje hladinu krevního cukru, hydratuje a zpevňuje pokožku.

2. Jogurt

Na vašem jídelníčku by neměl chybět ani kvalitní jogurt. Vybírejte bílé neochucené výrobky. Sledujte složení, některé jogurty označené jako „light“ obsahují sice méně tuku, ale zato cukru je v něm požehnaně. Vybírejte jogurty s živou kulturou a také další kysané výrobky. Jogurt podporuje trávení, dodává tělu bílkoviny a je skvělý na snídani, svačinku i pro nahrazení tučných dresinků.

3. Mandle

Každý den si můžete dopřát hrst mandlí, přibližně 80 g. Již několik studií potvrdilo, že mandle dokáží stimulovat organismus k hubnutí. Mandle obsahují omega-3 mastné kyseliny, hořčík, vápník, vitaminy skupiny B, vitamin E, mangan, železo a měď. Nezapomeňte, že mandle obsahují také dostatek tuků, takže je do jídelníčku zařaďte opatrně.

4. Zelený čaj

Pokud chcete vyzkoušet sílu zeleného čaje, jsou důležité dvě věci. První je vybrat kvalitní zelený čaj, který můžete popíjet během dne (ale  nevynechávejte čistou vodu). Druhou důležitou částí je pohyb - podle vědecké studie pití zeleného čaje při fyzické aktivitě zvýší účinnost spalování tuků až o polovinu, což je rozhodně znát. Dále je čaj bohatý na antioxidanty, stabilizuje hladinu krevního cukru, urychluje metabolismus a také snižuje chuť k jídlu.

5. Jablka

Jablka mají vysoký obsah vlákniny a antioxidantů. Vědecké studie ukázaly, že denní konzumace jablek může pomoci zvýšit ztrátu hmotnosti při nízkokalorické dietě. Doporučuje se konzumovat dvě až tři jablka denně mezi jídly, tím se zvýší váš příjem vlákniny. Večer už si jablka nedávejte, obsahují také cukr.

6. Ovesné vločky

Ovesné vločky se hodí na snídani, dopolední svačinku i k obědu. V odpoledních hodinách už je na jídelníček nezařazujte, jsou bohaté na sacharidy. Obsahují celou řadu vitaminů, minerálů, kyselinu pantotenovou a listovou i důležité omega-3 mastné kyseliny a jsou cenným zdrojem vlákniny. Tělu dodávají pocit sytosti a podporují správnou funkci střev.

7. Brokolice

Brokolice podporuje látkovou výměnu a aktivuje metabolismus, je to skvělá potravina pro zimní období, vhodná jako příloha i hlavní jídlo. Brokolice je mimo jiné i zdrojem glukorafanu, který mírní pocit hladu a také snižuje hladinu triglyceridů a mastných kyselin v krvi. Glukofaran navíc chrání lidské tělo před obezitou.

8. Špenát

Vědecké výzkumy objevily ve špenátu látky zvané tylakoidy. Tylakoidy působí na vstřebávání tuků tak, aby se do jejich trávení zapojit celé tenké střevo, čímž má více práce a nevysílá mozku signál, že potřebuje další jídlo.

9. Krůtí maso

100 g krůtích prsou má 365 kilojoulů, takže rozhodně patří na jídelníček. Krůtí maso obsahuje mnoho kvalitních bílkovin a minimum tuku. Také je bohaté na vitaminy skupiny B, zinek, vápník, železo a další zdraví prospěšné látky. Krůtí maso můžete tepelně upravovat i s kůží a poté ji sloupnout, nezapomeňte, že tuk je nositelem chuti.

10. Papričky jalapeño

Pálivé papričky zrychlují metabolismus až o 20 %, tak proč si trošku nepřidat do jídla? Dodají chuť a podpoří trávení, snižují hladinu cukru v krvi, zkvalitňují krevní oběh, snižují riziko rakoviny žaludku.

11. Káva

Mýtus o kávě jako nepříteli hubnutí už je naštěstí vyvrácen, ale i tady platí všeho s mírou. Můžete si dopřát kávu, ale zapomeňte na kopec šlehačky, smetánky a tři cukříky. Vědecká studie prokázala, že šálek rozpustné kávy s 200 ml mléka,nijak nebrání vašim hubnoucím počinům, ba naopak můžete ji brát jako svačinku, která vám dá 6 g bílkovin. Nezapomeňte na to, že káva odvodňuje, takže po šálku kávy si hned připravte i sklenici čisté vody, ať dodržuejete dostatečný příjem tekutin.

12. Skořice

Skořice prohřívá organismus, přispívá správnému trávní a podporuje funkci střev. Také dodává tělu energii, která vás nakopne nejen při perném dnu, ale i před cvičením. Skořice napomáhá lépe spalovat tuky při cvičení, protože urychluje jejich štěpení. Doporučené množství skořice na den jsou 2 čajové lžičky, můžete je zařadit do jídla nebo si zakoupit kvalitní skořicový čaj.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Pečená vejce s pažitkou

(14 hlasů)

Hruškové lívanečky

(26 hlasů)

Zapečená celozrnná houska

(16 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat