Prostreno.cz

Známky toho, že vaše hladina krevního cukru je příliš vysoká

Tělo zaplavené cukrem? A to se pozná jak? Všímejte si svého těla a na stůl servírujte jen ty správné potraviny. Jinak totiž hrozí, že vysoká hladina cukru zanechá na vašem organismu trvalé následky. Po kterých potravinách sáhnout?

Oznamuje tělo, že cukru už je moc? To si pište! Hodnota cukru v krvi udává hladinu glukózy v krvi. (Tělo využívá tento typ cukru jako svůj hlavní zdroj energie.) Vysoká hladina cukru v krvi nebo hyperglykémie je stav, kdy tělo není schopné cukr zpracovat. Pokud se tento stav v průběhu času nezlepší, může způsobit trvalé poškození různých částí těla, včetně ledvin, krevních cév, nervů a očí.

Nepřirozený (a nežádoucí) stav

Lékaři upozorňují, že lidé si svůj stav většinou neuvědomují, a proto apelují na nejčastější příznaky hyperglykémie, mezi které patří časté močení, rozmazané vidění, problémy se soustředěním, suchá ústa, impotence, recidivující infekce, pomalé hojení řezů a ran, trávicí problémy, chronická únava nebo extrémní únava, neustálý pocit žízně, trvalý hlad či suchá a svědící kůže. Poznáváte-li se v některém bodě, je nutné hlídat glykemický index potravin.

Glykemický index nebo GI označuje počet sacharidů obsažených v potravinách, které zvyšují hladinu cukru v krvi. Jeho měřítko je od 0 do 100. Obecně tělo potřebuje méně času na zpracování potravin s vysokým GI. (To se netýká potravin s nízkým GI.) V podstatě vaším úkolem je snížit hladinu inzulínu konzumací potravin s nízkým GI. Které to jsou?

Potraviny s nízkým GI, jejichž hodnoty se pohybují mezi 0 a 54

  • vejce – 0
  • šálek brokolice – 10
  • středně velká žlutá cibule – 10
  • šálek vlašských ořechů – 15
  • šálek třešní – 22
  • šálek kešu ořechů – 22
  • šálek jogurtu – 23
  • středně velké jablko – 38
  • šálek špaget – 42
  • šálek zelených hroznů – 46
  • velká mrkev – 47
  • velký grapefruit – 50
  • velký banán – 52
  • šálek hrachu – 54

Potraviny se středním GI, jejichž hodnoty se pohybují mezi 55 a 69

  • šálek hnědé rýže – 55
  • lžíce medu – 55
  • šálek ovesných vloček – 58
  • šálek běžné bílé rýže – 64
  • porce makaronů se sýrem – 64

Tyto potraviny se středním GI konzumujte s mírou. A které dobroty si radši odpustit? Bílý chleba, popcorn, koblihy, pečené brambory či kukuřičné vločky. Hodnoty těchto potravin se totiž pohybují v rozmezí od 70 do 100. Nejezte je každý den!






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat