Prostreno.cz

Živiny pro zdravé vlasy

Je vaše hříva křehká, roste zoufale pomalu, a navíc se láme? Zlepšete její kvalitu i vzhled pomocí zvýšeného přijmu vitaminu A. Vyplatí se ale směřovat svou pozornost i k omega-3 mastným kyselinám!

Toužíte po zdravých, hustých a lesklých vlasech? Pak možná investujete nemalé peníze do pečující kosmetiky, která vaší koruně krásy slibuje hydrataci, hloubkovou výživu nebo zrychlený růst. Jenže co výsledky, jsou opravdu takové, jaké jste očekávali? Je-li vaše odpověď záporná, je tu ještě jedna možnost, jak kvalitu hřívy podstatně vylepšit. Zaměřte se na příjem těchto živin a sledujte pozitivní změny, které to přinese!

Vitamin A, zprostředkovatel hydratace

Máte „áčko“ spojené výhradně s ostrým zrakem? Ano, tahle „ingredience“ mu opravdu svědčí, nicméně dobrodiní vykonává i jinde. O vitaminu A je všeobecně známo, že podporuje krevní cirkulaci, přičemž se podílí na regeneraci kožních tkání, což má na stav pleti blahodárný vliv. Ale dobrodiní svede i na hlavě! Má totiž co mluvit do produkce olejů na pokožce hlavy, čímž zabraňuje vysušování kadeří a činí je odolnější. Kde tohoto „parťáka“ naleznete? Doporučujeme zaměřit svou pozornost k mrkvi, sladkým bramborám, dýni, mangu a hovězím játrům.

Vitamin C jako prevence šedin

„Céčko“ je jedním z nejlepších antioxidantů, jež si můžete dopřát. A to bez nadsázky! Jeho adekvátní množství v těle nejenže zlepšuje celkovou imunitu a reguluje hladinu škodlivého cholesterolu, také stimuluje „výrobu“ kolagenu. Tato bílkovina je nezbytná pro růst kštice, ovšem předchází i nadměrnému vypadávání, bojuje proti šedinám a zaceluje rozdvojené konečky. Ptáte-li se na zdroje uvedeného vitaminu, pak se kromě citrusových plodů soustřeďte na kapustu, brokolici, brambory, papriky, papáju či špenát.

Omega-3 mastné kyseliny dodají lesk

Pokud se z pohledu do zrcadla chcete radovat, zavítejte v obchodě do oddělení ryb a poohlédněte se tam po lososovi, tuňáku nebo sardinkách. Uvedení mořští živočichové nabízejí neskromné množství omega-3 mastných kyselin, železa i vitaminu B12. Spolupůsobení těchto látek přispívá k jedinečnosti a dokonalosti vlasů, neboť jim dodává lesk a poskytuje ochranu před nepříznivými vnějšími vlivy. Nutno zmínit, že nejste-li fanouškem „mokré stravy“, omega-3 mastné kyseliny můžete čerpat i z lněných, chia nebo slunečnicových semínek, stejně jako z vlašských, pekanových, burských a makadamových ořechů.

Zdroj: www.beauty.com, www.healthline.com






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Omeleta s našlehanou ricottou

(20 hlasů)

Skvělá snídaně s jahodami

(16 hlasů)

Tousty k snídani

(41 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat