Prostreno.cz

Bobuloviny si kvůli antioxidantům dávejte v jakékoliv formě

Bobulovité ovoce je neuvěřitelně zdravé, proto využijte letní měsíce k jejich sběru. Bavíme se o borůvkách, ostružinách, malinách či barevném rybízu. Co vše o těchto malých zázracích nevíte?

Výzkumy uvádějí, že mezi nejzdravější patří bobule modrofialové nebo červené barvy, ale dozajista jsou všechny druhy plné antioxidantů, vitaminů a minerálních látek. Proto velmi prospívají cévám, snižují krevní tlak i hladinu cukru v krvi, ničí volné radikály, mají protizánětlivé účinky a v neposlední řadě jsou plné vlákniny. Bobule se navíc dají konzumovat v jakékoliv formě, nejlépe pro nás čerstvé, ale i kompotované, sušené nebo mražené. Pojďte se na některé z nich podívat blíž.

Maliny

Maliny jsou jedny z nejsilnějších antioxidantů, a to díky svému barvivu. Obsahují vitamin A, B, C a betakaroten. Snižují hladinu cholesterolu i krevní tlak. Trpíte migrénou? Nacpěte se malinami. Kromě jiného vám poslouží proti stresu. Určitě znáte horké maliny na sladký způsob, ale co takhle slaná varianta? Toto drobné ovoce chutná v kombinaci se sýry, ořechy či listovou zeleninou. Totéž platí o ostružinách, jež oplývají mnoha minerálními látkami, jako je fosfor, železo, hořčík nebo vápník, navíc zlepšují fyzickou kondici a imunitu.

Borůvky

Kdo by nemiloval borůvky? Jejich modré barvivo myrtilin zachycuje volné radikály a příznivě působí na srdečně cévní choroby. Borůvky jsou známé pro pozitivní vliv na zrak, působí preventivně proti infekcím, snižují záněty v těle. Pokud je usušíte, mohou je děti žvýkat jako bonbonky proti průjmu a zvracení.

Jahody

Blahodárný vliv mají jahody zvlášť na dnu i revmatismus. Ve střevech na sebe vážou těžké kovy, čímž pomáhají při trávicích obtížích. Nemohou je však konzumovat všichni, zvlášť lidé s alergií na acylpyrin, který tyto plody obsahují ve vysoké koncentraci. Pro tělo je úžasná jahodová kúra, jež spočívá v konzumaci alespoň půl kila jahod denně po dobu tří dnů. Doplňujte tuto očistu o další ovoce, nezapomeňte na pitný režim a tělo vám určitě poděkuje.

Arónie

Arónie neboli černý jeřáb patří mezi královnu antioxidantů, je plná vitaminů C, B, A, minerálních látek, bioflavonoidů a dalších aktivních látek. Zlepšuje paměť a koncentraci. Arónie je přitom velmi nenáročná na půdu, stačí jí pouze slunné místo. Ten, kdo ji za své zahradě pěstuje, může hovořit o štěstí.

Zdroj: eathis.com, healthline.com





Celkem 1 komentářů


Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na snídani

Více tipů

Palačinky

(1 hlasů)

Valentýnské tousty

(20 hlasů)

Dušené houby na toastu

(25 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat