Prostreno.cz

Jak se spolehlivě vyhnout kocovině?

K večírkům téměř neodmyslitelně patří alkohol. I když ho třeba nevypijeme moc, stejně se druhý den můžeme probudit s pořádnou kocovinou. Co dělat, abychom se jí vyhnuli?

Jak člověk snáší různé druhy alkoholu je dost individuální – někomu nedělá dobře víno a už po skleničce zápasí s nesnesitelnou bolestí hlavy, jiný ho může vypít celou láhev a ráno je čilý jako rybička. Nicméně, existuje několik rad, jak alespoň trochu zmírnit následky i hodně divokého večírku.

Barva napoví

Pokud máte rádi tvrdý alkohol (i jako přísadu nejrůznějších koktejlů), zkuste se zaměřit spíše na bezbarvé druhy, jako je vodka nebo gin. „Barevné“ drinky (rum, whisky) totiž obsahují řadu přidaných látek podporujících chuť a aroma, které přispívají k následným bolestem hlavy a nevolnosti.

Raději bez kofeinu

K ranní kocovině také přispívá, pokud alkohol mixujete s energetickými nápoji obsahujícími velké množství kofeinu. Ten totiž jednak přispívá k celkové dehydrataci organismu (což je přímo živná půda pro kocovinu) a navíc maskuje účinky alkoholu, takže má člověk pocit, že je vlastně ještě docela střízlivý, a zkonzumuje mnohem více než normálně.

Mlsejte

Že se nemá pít na lačný žaludek, to je jasné každému, kdo se na večírku nechce prvoplánově opít. Ale nestačí se pouze najíst předtím, než na party vyrazíme, dobré je také neustále něco „uďobávat“ mezi jednotlivými drinky. Díky plnému žaludku se alkohol nedostává tak rychle do krevního oběhu, a hrozí menší riziko, že se opravdu opijeme, a navíc toho nevypijeme tolik.

Střídejte

Chcete-li se vyhnout kocovině, je také dobré nepít celý večer jen alkoholické nápoje. Střídejte je vždy s něčím nealkoholickým, nejlépe džusy (ale voda apod. poslouží stejně dobře). Jednak dáte svému tělu více času zpracovat přijatý alkohol, jednak doplníte tělu vodu – alkohol organismus totiž výrazně dehydratuje, což ke kocovině hodně přispívá.

Přepijte následky

Pokud se ráno probudíte s hlavou jako střep a vaše první myšlenky míří k pořádnému hrnku silné kávy, zkuste svůj mozek přesvědčit, že by měl na tento nápad rychle zapomenout. Tak jako alkohol, je kofein diuretikum, tedy odvádí z těla vodu, což je přesně ten efekt, který váš organismus potřebuje ze všeho nejméně. Sáhněte tedy po neškodném nápoji (voda, ředěný džus, bylinkový čaj, zkrátka, co vám žaludek dovolí), abyste tekutiny ztracené během večírku zase doplnili. Dobrou alternativou jsou také iontové nápoje, jaké pijí například sportovci – ty navíc obsahují i minerály, a budete se po nich cítit lépe o něco dřív.

Nasnídejte se

Také snídaně vám s následky po větší konzumaci alkoholu může výrazně pomoci. Rada, že by taková snídaně měla být hodně tučná, je mýtus. Spíše se snažte dát si nějaké bílkoviny a vlákninu. Dobrým začátkem mohou být míchaná vajíčka s celozrnným chlebem. Snídaně nastartuje váš metabolismus, a tak se tělo alkoholu lépe zbaví.

Hýbejte se

Zní to jako špatný vtip – máte-li kocovinu, je jakákoli fyzická aktivita tím posledním, na co máte chuť. Ale pohyb odbourávání alkoholu pomáhá podobně jako snídaně – pomůže vám totiž nastartovat metabolismus. Nikdo po vás samozřejmě nemůže chtít, abyste v posilovně strhali rekord ve vzpírání či sed-lezích nebo uběhli 5 kilometrů, stačí pomalá 20minutová procházka. Budete se cítit lépe.

Nevěřte všemu

Také znáte tu radu, že na kocovinu je nejlépe vypít další alkoholický nápoj? Tak to je asi největší mýtus, který někdo vymyslel. Věřte, to poslední, co váš alkoholem vyčerpaný organismus potřebuje, je další dávka alkoholu. Je to prostě nesmyl.






Sledujte nás na sociálních sítích:
Vložit můj recept

Reklama

Tip na oběd

Více tipů

Zeleninový guláš

(6 hlasů)
Prostreno.cz

Pro pokračování se musíte registrovat nebo přihlásit

Přihlásit přes Bety.cz Registrovat